לראשונה: 2 רקטות בבאר שבע; ישראל שוקלת להיעתר לבקשת צרפת להפסקת אש של 48 שעות; ההחלטה תתקבל בפגישה הלילה בין אולמרט, ברק ולבני

(עדכונים שוטפים) - חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה" ; בהתקפה על באר שבע פונו כ-9 נפגעי חרדה לביה"ח ונזק רב נגרם לרכוש ; הערב תקיפה מאסיבית של חיל האוויר בציר פילדלפי ; הערב שוב נורו רקטות על אשדוד ואשקלון; משעות הבוקר נורו למעלה מ-30 רקטות על יישובי הדרום ; היום, לראשונה: טילים בקרית מלאכי, נתיבות וצפונית לב"ש ; רקטה פגעה בגג חדר אוכל בקיבוץ בשער הנגב ; ליומן אירועי יום שני

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

חמאס יורה רחוק - ומדוייק: לראשונה מאז החלה פעולת צה"ל ברצועת עזה, לפחות שתי נפילות אותרו בבאר שבע, בהן אחת בלב שכונת מגורים. 9 נפגעי חרדה פונו לבית החולים סורוקה בעיר, אחד מהם ילד בן 11. בנוסף נגרם נזק כבד לרכוש. אחד הטילים פגע בשטח פתוח, טיל נוסף פגע בגן ילדים - שהיה למרבה המזל ריק מאדם.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר כי "לפי כל הפרטים אין נפגעים. אנו מבקשים מתושבי באר שבע להישאר ליד חדר מוגן. התכוננו בשבוע האחרון. לקחנו אחריות עם פיקוד העורף ואנו נערכים לכל תרחיש אפשרי". דנילוביץ' הוסיף: "מי שחי במציאות של מדינת ישראל יודע שזה יכול להגיע לכל מקום. אמרנו שלא נהיה שאננים, אבל לא נכנסים בעיר לפאניקה. לגבי לימודים מחר - נתייעץ עם פיקוד העורף ונחליט".

עד ראייה לנפילת הגראד בבאר שבע אמר דקות ספורות לאחר האירוע: "אני נמצא כאן, בבאר שבע. זה נפל באזור בין וילות, נפל על גן ילדים. זה נס - יש כאן עשרות אנשים באזור וזה ממש נס שאין פגועים. אני הייתי 40 מטר מהמקום, שמענו את האזעקה וברחנו. זה היה כמה מטרים מאיתנו. יש פה 8-10 בתים שזה היה יכול לפגוע בהם, זה נס, זה פשוט נס".

זמן קצר לאחר שיגור טילי הגראד לעבר באר שבע, איתרו כלי טיס של חיל האוויר בצפון רצועת עזה את חוליית המשגרים ואת המשגרים הנייחים מהם שוגרו הרקטות - ותקפו אותם. מדובר צה"ל נמסר על פגיעות מדויקות במטרה.

כמה נפילות טילים הערב - גם באופקים. אזעקה החרידה את תושבי העיר סמוך לשעה 21:00, ולאחריה אותרה פגיעת גראד במרכז העיר. 2 בני אדם לקו בחרדה.

ברק ביקש מהשרים לאשר גיוס 2,500 חיילי מילואים נוספים. מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, ערך סבב טלפוני בין שרי הממשלה לאישור גיוסם של עוד 2,500 חיילי מילואים. החיילים האלה יתווספו ל-6,700 חיילי מילואים שגיוסם בצווי שמונה אושר מוקדם יותר השבוע.

רקטה נוספת התפוצצה בחנייה של מפעל גדול באשדוד ואחרת נורתה לאזור אשקלון, מספר אזרחים לקו בחרדה. משעות הבוקר נורו כ-40 רקטות על יישובי הדרום, כאשר מספר ערים וישובים הצטרפו היום למעגל המתרחב של הפגיעות.

רקטת גראד התפוצצה אחר הצהריים בקרית מלאכי, שם נשמעה אזעקה, וגראד נוסף התפוצץ צפונית לבאר שבע, באיזור רהט. שתי רקטות נוספות התפוצצו באיזור נתיבות - לא דווח על נפגעים או על נזק. מוקדם יותר נחתו 14 רקטות קסאם בשדרות ובאיזור עוטף עזה. אדם אחד נפצע קל, אחרים הוגדרו נפגעי חרדה, וכלב נפצע באורח קשה מאד. אחד הטילים פגע ישירות בבית, והסב לו נזק. רקטה נוספת פגעה בגג חדר אוכל בקיבוץ בשער הנגב. לא דווח על נפגעים.

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום: "נראה שאין מנוס מפעולה קרקעית". עם זאת, ברק דיווח מאוחר יותר לשר החוץ של צרפת כי ישראל שוקלת להיעתר לבקשה הצרפתית ולהכריז על הפסקת אש של 48 שעות בלחימה ברצועת עזה - למטרות הומניטריות. ככל הנראה, ברק ידון בבקשה הצרפתית בפגישה משולשת הלילה בינו לראש הממשלה אולמרט ולשרת החוץ לבני. אם תיכנס הפסקת האש היזומה לתוקף, ינוצל הזמן להכנסת מזון ותרופות לתושבי עזה.

גם חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר יצחק הרצוג, אמר הערב לגלי צה"ל כי הגיעו לישראל פניות להפסקה בת יומיים בלחימה ברצועה לצרכים הומניטרים, והן לא יידחו על הסף.

ראש הממשלה אהוד אולמרט הבהיר הבוקר כי המבצע ברצועת עזה רחוק מלהסתיים. בפגישה שערך עם נשיא המדינה שמעון פרס אמר אולמרט כי המבצע הוא כרגע רק בשלב הראשון שלו, מתוך מספר שלבים שנקבעו.

אולמרט ופרס קיימו הבוקר פגישת עבודה משותפת בבית הנשיא. במהלך הפגישה עדכן ראש הממשלה את הנשיא על ההתפתחויות האחרונות בגזרת הלחימה בעזה ובהיבטים המדיניים-ביטחוניים הנלווים לאירועים.

אולמרט אמר לנשיא כי המבצע הצבאי נמצא בעיצומו, וכרגע מתנהל השלב הראשון מבין שורת שלבים שאישר הקבינט המדיני-בטחוני. "הדרג המדיני נותן את מלוא הגיבוי ומרחב הפעולה לצה"ל ולמפקדיו על מנת להמשיך ולהשיג את יעדי המבצע כפי שהגדירה הממשלה", אמר ראש הממשלה.

ספינת סיוע מקפריסין התנגשה בספינת חיל הים

ספינה של קבוצת פעילי שמאל פרו-פלסטינים התנגשה הבוקר בספינה של חיל הים, בעת שניסתה לפרוץ את המצור הימי על עזה ולהעביר סיוע לרצועה. לא דווח על נפגעים בתקרית.

הספינה יצאה מקפריסין כשעל סיפונה ארבע טונות של ציוד רפואי, מזון ורופאים. פעילי הארגון לשחרור עזה טוענים כי ספינתם ספגה יריות מצד הספינה הישראלית, שאף נגחה בספינת הסיוע.

מצה"ל נמסר כי ספינת הפעילים לא ענתה לקריאות בקשר וביצעה פנייה חדה, במהלכה התנגשה בספינת צה"ל. לאחר ההתנגשות צה"ל הורה לכלי השיט לחזור על עקבותיו ואף העניק לה לוווי לכיוון נמל לרנקה שבקפריסין.

התקיפה האווירית בעזה נמשכת

הערב ביצע חיל האוויר תקיפה מאסיבית של עשרות מנהרות תת קרקעיות המשמשות את הפלסטינים בעזה להברחות אמל"ח בציר פילדלפי. בנוסף דווח כי חיל הים תקף זו הפעם השלישית את נמל עזה.

הפלסטינים דיווחו על שלושה הרוגים מתקיפות חיל האוויר היום בעזה, ביניהם אחיות בנות 4 ו-11. בעוד חיל האוויר ממשיך לתקוף מטרות של חמאס, מנסים תושבי אשדוד לעכל את מה שאירע אמש בעירם. "עכשיו אנחנו מבינים את הסבל שחווים בשדרות במשך כל השנים", מספרים תושבי אשדוד, שהמציאות המרה טפחה על פניהם. אם אתמול בבוקר עוד קיוו בעיר שלא יצטרכו לשמוע יותר את צליל הצורם של האזעקה, בערב הם הבינו שעוד צפויים להם ימים קשים.

בלילה תקף חיל האוויר מטרות ברחבי הרצועה, בהן משרדים של ממשלת חמאס. מניין ההרוגים מתחילת הלחימה עלה לכ-360 בני אדם.

לפני כן, תקף חייל האוויר את בניין הפרלמנט הפלסטיני בעזה והרס חלקים ניכרים בו. זאת לאחר כשעתיים של מתקפה לילית של החמאס על אשדוד ועל ישובי שער הנגב במסגרתה נורה מטחים של טילי גראד קסאמים ופצמ"רים, ונהרגו שני אזרחים ועוד 32 נפצעו, חלקם באורח קשה. פורסם גם דיווח ראשוני על נפילה נוספת והפעם בכביש באיזור יבנה. זוהי הנפילה הצפונית ביותר עליה דווח עד כה, לא דווח על נפגעים. דיווח ראשוני נוסף הוא על ירי לכיוון אופקים. נציין כי הפגיעות הערב הן במה שמוגדר בפיקוד העורף כ"מעגל השלישי" אשר מרוחק מעזה כ-30-40 ק"מ.

בהוראת פיקוד העורף ולאחר התייעצות מאוחרת הוחלט כי היום יושבתו מוסדות החינוך בעשרות יישובים בטווח של 30 קילומטרים מרצועת עזה - הכוללים בין השאר את יישובי עוטף עזה, אשקלון, אשדוד, אופקים, נתיבות, קריית מלאכי, קריית גת, יבנה ורהט. 300 אלף ילדים יישארו בבית.