טוויטר: המילה Gaza היא מילת החיפוש הפופולרית ביותר באתר, הרבה לפני New Year's Eve

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] הקונסוליה הישראלית בניו-יורק תערוך היום מסיבת עיתונאים בטוויטר במטרה לספק תשובות לכל השאלות שיעלו המשתמשים ולהציג לגולשי האינטרנט בעולם גם את הצד הישראלי

בשירות המיקרובלוגינג טוויטר ניכרת פעילות עירנית מאוד בימים האחרונים, שסובבת את הנעשה בעזה, והמילה Gaza היא מילת החיפוש הפופולרית ביותר באתר, הרבה לפני New Year's Eve, שיחול מחר. בין שולחי ההודעות השונות מתרחשת מלחמה מילולית של ממש, כאשר כל צד מנסה לשכנע את השני בצדקת הדרך, ואף לעיתים קרובות מפנה את ההודעה לשולח ספציפי.

"כל הדיבורים הללו על ג'נוסייד הם אבסורדיים, לאור העובדות. מתוך 400 אנשים, עיקר האנשים שנהרגו הם אנשי חמאס", כך כותבת בטוויטר Karinamad, בהודעה שנכתבה במקור באנגלית. בתגובה רושם לה tweetsfromgaza ש"ישראל היא כוח של כיבוש, ולפלסטינאים יש את הזכות להגן על עצמם, ולנסות להשיב בחזרה את האדמות שלהם".

מה שמייחד את השימוש בטוויטר בימים האחרונים, מלבד הגידול במסיבי בהודעות שסובבות את הנושא, הוא העובדה שהישראלים הפנימו כי הוא משמש כלי הסברה לכל דבר, ועל כן מרבית ההודעות נכתבות באנגלית.

גם הקונסוליה הישראלית בניו-יורק החליטה אתמול לפתוח חשבון בטוויטר, במטרה להציג את העמדה הישראלית לשלל משתמשי השירות. יממה אחרי, מספר האנשים שעוקבים אחר ההודעות של הקונסוליה מסתכם ב-730, ואילו החשבון עצמו עוקב אחר 512 משתמשים אחרים, במטרה לנטר תגובות שליליות ברשת, או לייצר שיחה במקומות החשובים.

הקונסוליה אף מתכננת לערוך היום מסיבת עיתונאים בטוויטר, במטרה לספק תשובות לכל השאלות שיעלו המשתמשים, ולהציג לגולשי האינטרנט בעולם גם את הצד הישראלי. מסיבת העיתונאים תתרחש בין השעות 13-15, שעון החוף המזרחי.