הרמטכ"ל אשכנזי: "אני מרוצה מפעילות צה"ל עד עכשיו"; הנשיא פרס: "אסור להרפות ידיים מול ארגוני הטרור"

הרמטכ"ל דיווח כי עד כה פגע חיל האוויר בתשתיות רחבות ובאמצעי לחימה - והודה לאזרחי הדרום וישראל "שנותנים לצה"ל את מלוא הגיבוי"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

נשיא המדינה שמעון פרס והרמטכ"ל גבי אשכנזי קיימו היום (ג') מסיבת עיתונאים משותפת בקרייה בתל אביב. ראשון נשא דברים הרמטכ"ל שאמר "אנחנו מתכוונים ברצינות לשנות את המצב הביטחוני לאורך רצועת עזה".

הרמטכ"ל דיווח כי עד כה פגע חיל האוויר בתשתיות רחבות ובאמצעי לחימה וסיכם ואמר "אני מרוצה מהפעילות עד עכשיו".

אשכנזי לא פירט אילו עוד הפתעות מכין צה"ל לחמאס בעזה, ובעיקר הודה לאזרחי הדרום וישראל שנותנים לצה"ל את מלוא הגיבוי ואף הודה לחיילי צה"ל ומפקדיו. הרמטכ"ל שלח תנחומים למשפחות השכולות והחלמה מהירה לפצועים.

בהמשך עלה לשאת דברים נשיא המדינה שאמר כי כאדם שזוכר את כל מלחמות ישראל הוא סבור שזה מבצע קשה מאוד שאינו דומה לשום דבר שהיה קודם. "מלחמה בטרוריסטים קשה יותר ממלחמה בצבאות", אמר פרס.

פרס שיבח את פעולות צה"ל עד כה ואת כל זרועות הצבא ש"שיתפו פעולה ברצינות, בשקט, באיפוק ובכבוד למשימה".

הנשיא התרשם מהעוצמה ומהחדות המבצעית שהוצגו לפניו על ידי הרמטכ"ל וקציניו. "יצאנו למבצע אין ברירה, לא חיפשנו את המבצע הזה. תושבי עזה אינם האויבים שלנו", אמר הנשיא והבהיר כי מטרת המבצע היא להגן על תושבי הדרום ותושבי ישראל. "אנחנו לא מקלים ראש במה שצפוי לנו", אמר פרס והוסיף "אסור להרפות ידיים מול ארגוני הטרור". לדברי הנשיא העניין הוא אינו הפסקת אש, אלא הפסקת הטרור.

אולמרט וברק בביקור בבסיס חיל האוויר

מוקדם יותר היום ביקר ראש הממשלה בבסיס חיל האוויר בחצרים ובמפקדת פיקוד הדרום בבאר שבע על מנת לעקוב מקרוב אחר המשך הפעילות המבצעית ברצועת עזה. בחצרים קיבל ראש הממשלה סקירות ממפקדי טייסת אבירי הזנב הכתום על ההערכות למבצע וצפה בסרטים שצולמו מהמטוסים בעת ההפצצות.

אולמרט אמר לטייסים שהשתתפו במבצע: "חיל האוויר הוא הזרוע האסטרטגית של ישראל שרמת המקצועיות שלה היא מהגבוהות בעולם, אם לא הגבוהה ביותר. דבר זה חיוני מבחינתנו לא רק בגלל תחושת הביטחון שזה משרה על כולם, כי אם בגלל היכולת שזה נותן למנהיגים לקבל החלטות בתנאי חוסר ודאות. הידיעה שאתם תבצעו את המשימה באופן הכי מדויק והכי טוב שיכול להיות מאפשרת לנו להיות רגועים בעת קבלת ההחלטה על פעולה. המסירות שלכם, התעוזה, התחכום והביצוע המדויק נותנים לנו שקט ולכל המדינה- סיבה לגאווה".

לביקור במפקדת פיקוד הדרום התלווה שר הביטחון, אהוד ברק, ושם שמעו השניים סקירות מפי אלוף הפיקוד, מפקד אוגדת עזה, תא"ל אייל אייזנברג ומפקדים נוספים על התקדמות המבצע עד עתה, על הפגיעה ביעדים, על מוכנות צה"ל וכל שלב נוסף שיידרש.

"אמרנו במשך חודשים כי ישראל לא תשאיר את תושביה תחת איום טילים ללא מענה וכאשר הגיע הרגע להגיב אנו עושים זאת באופן נחוש ומסור על מנת להחזיר את השקט לישובי הדרום", אמר אולמרט .