אחת התובעות הייצוגיות הסכימה שוועדת מומחים תכריע אם ישראל פרי הזיק ללקוחות

מדובר בתביעה בסך כ-735 מיליון שקל שהוגשה בפברואר השנה, אחרי הרשעתו של פרי, והיא הייצוגית הראשונה שהוגשה נגדו

אחת התובעות הייצוגיות נגד עו"ד ישראל פרי, שהורשע בגניבת מאות מיליונים בפרשת הפנסיה הגרמנית, הסכימה להצעתו שהתביעה תאושר כייצוגית, ותמונה ועדת מומחים כלכלנים חיצונית שתבדוק אם פרי גרם נזק ללקוחותיו, כשפרי מתחייב לפצות את הלקוחות אם הוועדה תקבע שגרם נזק.

מדובר בתביעה בסך כ-735 מיליון שקל שהוגשה בפברואר השנה, אחרי הרשעתו של פרי, והיא הייצוגית הראשונה שהוגשה נגדו (התובע בתביעה השנייה טרם הגיב להצעת פרי). באמצעות עוה"ד יצחק אבירם ונועם שכנר טענה התובעת, שרה בן-שושן, שמנגנון חישוב הריבית שנקבע בהסכמי ההלוואה הוא פסול ואסור לפי החוק ותקנות הגנת הצרכן, ומשכך יש לחייב את פרי להשיב את הסך העודף שנגבה. התובעת מייצגת כ-9,000 לקוחות של פרי, חלקם בני 70-80 כיום.

לפי ההסדר שהגישו בן-שושן ופרי, המיוצג ע"י עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ופרופ' עמרי ידלין, מסכים פרי לוותר מראש על כל טענות הסף נגד התביעה הייצוגית, והצדדים יבקשו מהשופט ד"ר עמירם בנימיני למנות ועדת מומחים, שתכריע בעניין בתוך 4 חודשים.

בראשות הוועדה יעמוד "שופט בכיר בדימוס" ושני חברים נוספים יהיו "שני מומחים בעלי שם ומומחיות בתחום הכלכלי". הצדדים פנו למספר מומחים אפשריים ולאחר שיקבלו את הסכמתם, יועברו שמותיהם לאישור השופט.

"ההסכם", נאמר בהודעת הצדדים, "יאפשר לברר אחת ולתמיד ובאורח יסודי ומקצועי אם נגרם נזק ללקוחות ואת שיעורו, ומאידך יבטיח כי ככל שייקבע שנגרם נזק כאמור - הלקוחות יפוצו בגינו באורח מלא". פרי עצמו אמר היום: "איני רוצה רק את חותמת בית המשפט שתקבע שאני זכאי. חשוב לי שהציבור יבין שפעלתי בהגינות". (ת.א. 1229/08)