עו"ד ארנון תובע מפיוטרקובסקי גם 60 מיליון שקל דיבידנד על 1% ממניות סלקום

תביעתו המקורית של יגאל ארנון, המיוצג ע"י עוה"ד רם כספי וברק טל, היתה להצהיר כי מחצית ממניותיו של שלמה פיוטרקובסקי (2%) בסלקום מוחזקות בנאמנות עבורו

עו"ד יגאל ארנון תיקן את תביעתו נגד המנכ"ל המיתולוגי לשעבר של הבנק הבינלאומי, שלמה פיוטרקובסקי, וכעת הוא תובע גם דיבידנד בסך 60 מיליון שקל, שלטענתו אמור היה לקבל אילו 1% ממניות סלקום המצויות בידי פיוטרקובסקי היו מועברות לידיו, כפי שהוא תובע.

תביעתו המקורית של ארנון, המיוצג ע"י עוה"ד רם כספי וברק טל, היתה להצהיר שמחצית ממניות פיוטרקובסקי (2%) בסלקום, מוחזקות בנאמנות עבורו.

הרשם איתן אורנשטיין דחה היום (ד') את בקשת פיוטרקובסקי לסלק את התובענה על הסף, מחמת אי-תשלום אגרת המשפט. פיוטרקובסקי (והמדינה שהצטרפה לעמדתו) טען, באמצעות עוה"ד חגי שלו ואיזי הולדשטיין, שמדובר בתביעה כספית שהוסוותה כתביעה הצהרתית כדי שלא לשלם אגרה בשיעור 2.5% מהמניות, ששוויין כ-80 מיליון שקל. סכום האגרה עבור סעד שאינו ניתן לביטוי בכסף הוא 831 שקל. בדיון אמש קיבל ארנון רשות לתקן את התביעה ולהוסיף לה תביעה כספית בנוגע לדיבידנד, והצהיר שישלם בגינה אגרת משפט בשיעור 1.5 מיליון שקל.

היום קיבל אורנשטיין את טענת ארנון, לפיה החלק המקורי בתביעתו אינו כספי, ולפיכך האגרה ששילם בסך 831 שקל היא מספיקה. יש לראות במונח "מניות" כנכללות במושג "נכס", נימק אורנשטיין, ועל כן בהתאם לתקנות העדכניות תוכר תביעה למסירת חזקה בנכס בגדר הליכים שרואים את שוויים כבלתי ניתנים לביטוי בכסף, בגינם משולמת אגרה בסכום קצוב. (ה"פ 548/06).