בז"ן הודיעה על דחייה ביישום הסכם המיזוג עם הפטרוכימיים

בהסכם המקורי, החברה אמורה היתה לרכוש את יתרת 50% ממניותיה של כרמל אולפינים כנגד הקצאה של 20.53% ממניות החברה ומכירה של מניות פטרוכימיים המוחזקות על ידי בז"ן

בז"ן הודיעה על דחייה במיזוג עם מפעלים פטרוכימיים . בהסכם המקורי, החברה אמורה היתה לרכוש את יתרת 50% ממניותיה של כרמל אולפינים כנגד הקצאה של 20.53% ממניות החברה ומכירה של מניות פטרוכימיים המוחזקות על ידי בז"ן.

ההסכם שנחתם בין החברה האם של בז"ן, החברה לישראל לבין הפטרוכימיים כלל הסכמות בנושא השליטה בבז"ן לאחר הגדלת האחזקה של בז"ן ל-100% ממניות כרמל אולפינים.

לפי ההסכם, מניות גרעין השליטה בבז"ן היו אמורים להוות 50.25% מהון המניות המונפק והנפרע של בז"ן לאחר הקצאת המניות. החברה לישראל היתה אמורה להחזיק 55% ממניות גרעין השליטה בבז"ן, ואילו קבוצת פטרוכימיים תחזיק 45% ממניות גרעין השליטה.

מהנהלת בז"ן נמסר כי הנימוקים העקרוניים שעמדו בבסיס החלטת דירקטוריון החברה לאשר את מיזוג פעילותה של כרמל אולפינים עם בזן, תקפים גם כיום. בזן והפטרוכימיים ימשיכו לשתף פעולה במטרה לנסות ולהשלים עסקת מיזוג וככל שיבשילו התנאים, יובא העניין לדיון נוסף בדירקטוריון החברה.

עוד נמסר מבז"ן כי היא פועלת לגיבוש דרכים להידוק שיתוף הפעולה עם כאו"ל בתחומים שונים על מנת להגביר כבר מעתה את ניצול הסינרגיות הקיימות ביניהן, אותן ניתן לממש בטרם ביצוע המיזוג וכן על מנת להיערך למימוש הסינרגיה המלאה ביניהן, אם וככל שיושלם מיזוג.