מגדל ביטוח בולטת בירידות של 6.7% ביומה הראשון במעו"ף - מספר סיבות עשויות להסביר למה

היום מתחילה החברה בתהליך רה ארגון ; אתמול פקעו שתי סדרות של אופציות לעובדים ; לאחר שעלתה ביותר מ-13% בימים האחרונים רושמים המשקיעים רווח מהיר

על רקע העליות המאפיינות את יום המסחר בבורסה ביום הראשון של שנת 2009, בולטת בחולשתה המצטרפת החדשה למדד המעו"ף, מניית מגדל ביטוח שיורדת בשיעור החד ביותר בקרב מניות המעוף ומאבדת כ-6.7%, ונסחרת במחזור גדול יחסית העומד בשעה זו על כ-5 מיליון שקל לעומת מחזור יומי ממוצע בשלושת החודשים האחרונים של 3.17 מיליון שקל.

מספר סיבות עשויות להיות הגורם לירידות השערים היום במניה: הסיבה הראשונה עשויה להיות מימוש רווחים של המשקיעים שרכשו את המניה לאחר הודעת הבורסה על קביעת עדכון המדדים, אז נקבע באופן סופי כי מניית החברה מצטרפת למדד היוקרתי ונאספה בשוק באופן שהעלה את שערה בשלושת הימים שקדמו לעדכון בשיעור של 13.6%.

סיבה נוספת עשויה להיות הפקיעה של אופציות העובדים בחברה שחלה אתמול. שתי סדרות של אופציות לעובדים פקעו אתמול ובסה"כ מדובר בכ-243 אלף אופציות שניתנות למימוש בשוק החל מהיום ומכירתן של המניות שהתקבלו בתמורה לאופציות עשויה להכביד על המניה. נציין כי הכמות הנוכחית של המניות במצבת ההון עומדת על כ- 1.046 מיליארד מניות לעומת הון רשום של 1.5 מיליארד מניות. כאשר במרשם מחזיקי האופציות של החברה מחזיקים נכון להיום העובדים בעוד 31,126,794 אופציות כמוכן מחזיק מנכ"ל החברה, יונל כהן כ-1.294 מיליון אופציות ויו"ר הדירקטוריון, אהרון פוגל 1.369 מיליון אופציות.

למרות שב-28 בדצמבר הודיע בנק ישראל כי הוא מאריך ללאומי את ההיתר להחזיק את מניות מגדל עד חודש אפריל, כצפוי ברור כי מדובר בזמן שאול ובנק לאומי אשר מחזיק במגדל ביטוח ב-9.8% יאלץ למכור את החזקתו בעוד 4 חודשים, מאחר ובנק ישראל הבהיר כי לא תינתן הארכה נוספת. בנק ישראל התנה את מתן הארכת ההיתר בכך שלאומי יעביר עד ה-1 בינואר את המניות לידי נאמן, כאשר לבנק תישמר רק הזכות לקבל דיבידנדים ולמכור את המניות. עוד הודיע ללאומי המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, כי במידה שלא ימכור את מניות מגדל עד למועד זה, ימכור הנאמן בעצמו את המניות לצד שלישי עד ה-31 באוגוסט

נזכיר גם שהיום החל שינוי רה ארגוני במגדל ביטוח, כפי שהודיע החברה באמצע החודש כי דירקטוריון החברה, אישר רה אירגון שיכלול הקמתה של חטיבת לקוחות שתרכז את כלל פעילות ההפצה, והשירות בתחומי הביטוח, הפנסיה, גמל והשתלמות של הגופים המוסדיים בקבוצה.

חטיבת הלקוחות תנהל ותרכז את פעילות הגופים המוסדיים האמורים בכל הקשור ללקוחות הקבוצה (שיווק, מכירות, תפעול ושירות ללקוחות, שימור ומוקד לקוחות, מרכז הייעוץ והגיל שלישי). כמו כן, חטיבה זו תרכז את כלל פעילות ההפצה באמצעות סוכנים, יועצים ובנקים.

כלל הגופים המוסדיים בקבוצה אשר החטיבה תרכז את פעילותם בתחום הלקוחות וההפצה, מעבר למגדל חברה לביטוח עצמה הם: מגדל מקפת קרנות פנסיה וקופות גמל "מקפת", "מגדל גמל", "מקפת גמל" ומגדל "פלטינום", הינם בבעלות מלאה של החברה.

רונן טוב, המשמש כיום כמנכ"ל מקפת, יפרוש מתפקידו וימונה לשמש כראש החטיבה החל מ-ה-1 בינואר 2009, טוב, וכלל עובדי החטיבה יועסקו במסגרת העסקה משותפת של הגופים המוסדיים, אשר את פעילותם בתחום הלקוחות וההפצה, תרכז חטיבת הלקוחות