בעקבות הלחימה: ביקוש ער לסיבים אופטיים של בזק לטובת רשתות הטלוויזיה הזרות ולרשויות מקומיות

בכל הקשור לשיתוף הפעולה עם הצבא - בבזק מאשרים שנרשם ביקוש ער לקווי תקשורת חדשים שבמקרים מסויימים אף נסללים במיוחד לצורכי הצבא

ביקוש ער לשירותי תקשורת בשל המצב הבטחוני הביאו לגידול משמעותי מאד בהיקף הסיבים האופטיים שפורסת בזק בדרום הארץ. בעיקר נרשם ביקוש ער לחיבורי סיבים לרשתות הטלוויזיה הזרות שפועלות בדרום ואשר נזקקות לאמצעי חיבור לשירותי לווין ולאולפנים המשדרים מכאן לעולם.

מקורות בבזק מציינים כי ביקוש ער נרשם גם בקרב רשויות מקומיות ויישובים שונים שלפתע נזקקים להקמת מוקדי חירום. בכמה מוקדים כאלה מספקת בזק שירותי טלפוניה באמצעות שירות ה - IP CENTREX - שירות טלפוניה על גבי האינטרנט שמחליף את המרכזייה הארגונית ומנוהל מרחוק.

בכך מנצלת בזק את היתרון הגדול שיש לה כמי שהיא גם בעלת תשתיות וגם ספקית של שירותים שונים, כך שלמעשה בעתות מצוקה כמו עכשיו, מעטים הם הגופים שיכולים לספק שירות ברמה שהיא מספקת.

בכל הקשור לשיתוף הפעולה עם הצבא הרי שבבזק מסרבים להרחיב את הדיבור, אך יחד עם זאת מאשרים שנרשם ביקוש ער לקווי תקשורת חדשים שבמקרים מסויימים אף נסללים במיוחד לצורכי הצבא.

במקביל לשירותים שהחברה מספקת נודע כי בשני מקומות לפחות נפגעה רשת התקשורת של בזק ורקטות קרעו סיבים אופטיים שלה באשקלון ובמושב סמוך. טכנאי החברה צוידו בקסדות ואפודי מגן וממשיכים לתקן תקלות לא מעטות שנתגלו בשבוע החולף בעקבות הלחימה.