לעורר את חוויית האינטרנט הסלולרי

המשתמשים בתוכנה של Moblica לסלולריים נהנים מממשק דומה ל-iPhone, שמציע אפליקציות בתחום הפיננסים, פייסבוק ושירותי חדשות

האינטרנט הסלולרי הוא אחד מההבטחות הלא ממומשות של השנים האחרונות. אולם יש מקומות, כמו המדינות האסייתיות, שם הוא המכשיר היחיד שבאמצעותו מתוודעת האוכלוסייה לאינטרנט, והפלטפורמה המרכזית לצריכת תוכן אינטרנטי. חברת Moblica, שהקימו ב-2007 רן מקבי, ליאור טל, מיכה ברדיצ'בסקי וברק נווה, טוענת שבידה הפתרון האופטימלי להסבת שירותי אינטרנט לאפליקציות סלולריות.

לדברי טל, "שירותי סלולר לא מצליחים כמו ששירותי אינטרנט מצליחים, בשל חוויית המשתמש הבעייתית שמציע מכשיר המובייל. קשה מאוד לקחת אתר אינטרנט ולעשות לו התאמה למאות מכשירי סלולר שנמצאים בשוק, אבל התוכנה שאנחנו מפתחים מאפשרת לעקוף את הבעיה הזו, שכן היא לא רצה על מערכות ההפעלה של המכשירים אלא על שרתים חיצוניים".

התוכנה, Snaptu, ניתנת להורדה בחינם באתר הבית, ובאתרים של מפעילות סלולר מובילות בעולם, כגון Vodafone ו-O2, והיא מתאימה למאות מכשירי מובייל שתומכים בג'אווה. לאחר ההורדה, המשתמשים נהנים מממשק שמזכיר את זה של ה-iPhone, ואשר מציע אפליקציות תוכניות שונות, החל מתחום הפיננסים, דרך אפליקציית פייסבוק וכלה בשירות חדשות סלולרי. המשתמשים יכולים להוריד אפליקציות נוספות מחנות האפליקציות שמציעה החברה, שבה יש כרגע 20 אפליקציות. "כל אפליקציה מפותחת פעם אחת, ומתאימה אוטומטית לכל המכשירים, ואנחנו כל הזמן מוסיפים עוד אפליקציות", אומר טל.

התוכנה נבדקה על גבי מערכת חיה, במשך חצי שנה, ובמהלכה הורידו אותה כ-100 אלף משתמשים, מ-75 מדינות בעולם. לפני כחודש וחצי הושקה התוכנה לקהל, ומספר המשתמשים בה עכשיו עולה על 30 אלף איש.

Moblica פועלת כבר באירופה ובאסיה, ועד כה חתמה על מספר הסכמים עם ספקי תוכן בינלאומיים. "אנחנו מכוונים בעיקר לשווקים הללו, שכן השוק האמריקני עדיין מפגר בכל הנוגע לשימוש באינטרנט סלולרי", אומר טל.

עד כה גייסה החברה 700 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ישראלים, וכעת היא נמצאת בסבב גיוס נוסף במטרה להגביר את יכולות הפצת התכנים שיש לה. לדברי טל, ההכנסות יגיעו ממספר מודלים שיותאמו לתוכן הרלבנטי. כך, לדוגמה, "חלק מההכנסות יגיעו ממשתמשים שיזמינו כרטיסים להופעות באמצעות אפליקציה שנציע".

אפשרות אחרת היא תשלום שייגבה מבעלי תכנים אינטרנטיים, תמורת שירותי ההפצה שלהם. "גם פרסומות הם חלק מהמודל, ואנחנו מאפשרים לעשות התאמה בין הפרסומת למשתמש הקצה".

מי המתחרים שלכם?

טל: "אחת המתחרות שלנו היא אינפוג'ין הישראלית, שמפתחת תוכנה להתאמת אתרי אינטרנט לסלולר. הטכנולוגיה שלהם משקפת גישה אחרת, שכן היא עושה התאמה אוטומטית של התוכן האינטרנטי, בעוד שסביבת הסלולר היא שונה לגמרי ומצריכה חשיבה שונה".

תחרות נוספת מגיעה משירותי סלולר כגון Yahoo! Go, אולם טל סבור כי "העובדה שהתוכנה רצה על המכשיר ולא על שרתים יוצרת סט יכולות מוגבל".

טל מוסיף כי "בטווח הקרוב אנחנו מתכננים להתמקד במשתמש הקצה ובבעלי התכנים, להם אנחנו מציעים פתרון לשיווק התוכן שלהם. בעתיד אנחנו מתכננים ליצור שיתופי פעולה עם מפעילות הסלולר ויצרניות המובייל, כדי שהתוכנה שלנו תהיה מותקנת מראש על המכשירים הסלולריים". לדבריו, התוכנה תתמוך בעתיד בשפות שונות ובהן עברית. *

Moblica

* תחום פעילות: הסבת תכני אינטרנט לאפליקציות סלולריות

* שנת הקמה: 2007

* יזמים: רן מקבי (מנכ"ל), ליאור טל (סמנכ"ל פיתוח עסקי), מיכה ברדיצ'בסקי (סמנכ"ל פיתוח) וברק נווה (סמנכ"ל טכנולוגיות)

* גיוסים: 700 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ישראליים

* מיקום: תל-אביב ולונדון

* מספר עובדים: 9

* היום בעוד שנה: "יהיו לנו מאות אלפי משתמשים ונהיה הפלטפורמה המועדפת, לספקי תוכן שרוצים פיתרון סלולרי"

כתובת האתר: snaptu.com