קיצוצים בריטליקס: העובדים יצטרכו לשלם חלקית על ארוחות, השימוש בדלק יוגבל וההשתתפות העצמית תועבר לנהג

כך עולה ממכתב שהגיע לידי "גלובס" ; לפני כשבועיים פיטרה החברה כ-20 מעובדי החברה ; מהחברה נמסר: "זהו מהלך שממשיך את תוכנית ההתייעלות של החברה ב-2008"

קיצוצים בהטבות לעובדי חברת התוכנה ריטליקס . ממכתב ששלחה הנהלת ריטליקס ישראל לעובדים ביום חמישי בערב ושהגיע לידי "גלובס" עולה, כי החברה תגביל את צריכת הדלק לעובדים, תפסיק לסבסד את הנסיעה בכביש 6, תעביר את תשלום ההשתתפות העצמית של חברת הליסינג לנהג, תצמצם את השתתפותה בביטוח הבריאות הפרטי ותחל לגבות השתתפות חלקית על ארוחות בחדר האוכל של החברה.

נזכיר, כי ריטליקס, המפתחת פתרונות תוכנה לסופרמרקטים ורשתות קמעונאיות, והתוכנות שלה מותקנות בין היתר בקופות הרושמות, פיטרה כעשרים מעובדי החברה לפני כשבועיים. בנוסף לפיטורים, שבוצעו בטפטופים לכל אורך השנה, ריטליקס נמנעה מלהעסיק מחליפים לעובדים שעזבו מיוזמתם. מצבת כוח-האדם בחברה קטנה בשנה החולפת בכ-200 עובדים, שהם 13% מעובדי החברה.

באשר לצמצומים עצמם, מסגרת צריכת הדלק נקבעה על תוספת של 7,200 ק"מ לשנה שהוגדרו כ"פנאי" נוסף על החזר הנסיעות לעבודה. החברה תשתתף מעתה רק במחצית מעלות ביטוח הבריאות הפרטי לעובד בחברה ואילו בחדר האוכל ישלמו העובדים 7 שקלים לעובד בתוספת שווי המס לארוחה שעלותה הכוללת 20 שקלים.

בחברה אישרו את הפרטים וציינו כי מדובר ב"מהלך שממשיך את תוכנית ההתייעלות של החברה ב-2008". מניותיה של ריטליקס נסחרות באופן דואלי בבורסה בתל-אביב שם הן נמנות על מדד ת"א-100 ובנאסד"ק בארה"ב, ברשימת ה-Global Select. שווי השוק הבורסאי הכולל של החברה מסתכם בכ-448.37 מיליון שקל.

עם פרסום דו"חות החברה לרבעון האחרון, פרסמה ריטליקס אזהרת רווח והכנסות שנתית: במקום הכנסות שנתיות של מעל 232 מיליון דולר, צופה כעת החברה הכנסות של 221-226 מיליון דולר בלבד. במקום רווח נקי של כ-8 מיליון דולר, צופה כעת ריטליקס רווח נקי של 2-5 מיליון דולר, ובמקום רווח Non-GAAP (רווח בנטרול הפחתות על רכישות עבר והוצאות שבוצעו באופציות) של כ-15 מיליון דולר, צופה כעת החברה רווח non-GAAP של 9-12 מיליון דולר. מנכ"ל ומייסד החברה הוא בארי שקד ובעל המניות הגדולה ביותר היא קרן פימי (16.6%) של ישי דוידי. מתחילת 2009 עלתה המניה ב-4% בבורסה המקומית.

ריטליקסריטליקס