אולמרט פונה לאימהות החיילים: "אני יכול להסתכל לכל אחת מכן בעיניים ולהגיד שעשינו הכל לפני ההחלטה על היציאה למבצע"

(עדכון) - לחמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה" ; שר הביטחון אהוד ברק בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "הפעולה תהיה לא קלה ולא פשוטה. היא תורחב ותועמק ככל שיידרש"

"המבצע בלתי נמנע"- כך אמר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה ראש הממשלה, אהוד אולמרט. "בסופו של יום הגענו למסקנה שאין מנוס מביצוע פעולה קרקעית בעזה על מנת להשיג את יעדי המבצע. ביקשתי ממערכת הביטחון להשיג לי את הנתון כמה רקטות נורו מאז תחילת הלחימה: 220 שיגורים רק בשבוע שאחרי תחילת המבצע", אמר ראש הממשלה.

"אני רוצה להקדיש מספר מילים לאמהות - האמהות של חיילי צה"ל ואנשי הביטחון הפועלים ברצועת עזה", הוסיף אולמרט. "חשבתי עליכן רבות מאז החל המבצע, וביתר שאת ככל שהתקרבה ההכרעה לפעולה הקרקעית. חככתי רבות עם עצמי ועם חבריי השרים לבדוק האם יש עוד צעד שלא עשינו, או מאמץ שלא עשינו, בטרם נשלח את חיילינו למקום רווי סיכונים שממנו יש סכנה שלא יחזרו. בבוקר הזה אני יכול להסתכל לכל אחת ואחת מכן בעיניים ולהגיד שהממשלה עשתה הכל בטרם החליטה על היציאה למבצע".

"במקביל לזירה הצבאית", המשיך ראש הממשלה, "מתנהלת גם מערכה מדינית". אולמרט עדכן את השרים במגעים שקיים בימים האחרונים עם מנהיגים שונים בעולם: "הצגתי בפניהם את עמדת ישראל ויעדיה ודנתי עמם באילוצים הבלתי נמנעים, שגרמו למדינת ישראל להגיע למסקנה שאין מנוס מהפעלת כוחה על מנת להביא לשינוי המצב. הזירה המדינית אינה פשוטה, גם ידידינו הטובים ביותר מודאגים ומוטרדים - אך רובם הגדול מבינים ותומכים".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "ישראל אינה נלחמת נגד העם הפלסטיני בעזה, הם אינם אויבינו. גם הם קורבנות של דיכוי אלים ורצחני מצד ארגוני הטרור. להם אני אומר, בשם עם ישראל כולו: לא ניתן ליצור משבר הומניטרי ברצועת עזה. נעזור בהספקה של מזון ותרופות, כפי שמדינה נאורה ומוסרית חייבת לנהוג".

"לישראל אין עניין לפתוח חזיתות נוספות מלבד חזית הדרום - לא במזרח ולא בצפון. אולם הזהירות מחייבת, ולאורה הנחיתי את מערכת הביטחון לגלות עירנות גבוהה ביותר ולהיות ערוכים לכל התפתחות, אם מישהו יחשוב שזו הזדמנות שלו לנצל את התמקדותה של ישראל בחזית הדרום כדי לנסות ולשנות את המציאות היציבה שנוצרה בעקבות אירועי העבר. זהו מבצע בלתי נמנע. אנו נשתדל למסור מידע בזמן אמת ונניח ליריבויות, למחלוקות ולמאבקים. עם ישראל הוא עם אחד", אמר ראש הממשלה.

אהוד ברק: "אם נהיה מאוחדים - נסיים את הפעולה כשידנו על העליונה"

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בישיבה: "הפעולה לא תהיה קלה ולא פשוטה. היא תורחב ותועמק ככל שיידרש. המבחן האמיתי הוא לא כאן בתל אביב, אלא שם - בפאתי עזה. אנו מגבים את הלוחמים בכל דרך אפשרית. הפעולה תהיה רווית הפתעות ומבחנים, ונדרשים אומץ לב ונחישות. אם נהיה מאוחדים נסיים את הפעולה כשידנו על העליונה", הוסיף ברק.

בפתח הישיבה ישמעו שרי הממשלה סקירה ביטחונית על התקדמות המבצע הקרקעי ברצועת עזה ועל מהלכיו.