מצד אחד - מציאה קרוב למרכז, מצד שני - מלחמה בעזה: דירת 4 חדרים באשקלון ב-600 אלף שקל - שווה או לא?

למה כן? מספיק להציץ במחירי דירות בערי חוף אחרות בישראל כדי להבין את הפוטנציאל ; למה לא? בתקופת מיתון, למי שמחליט לבצע מהלך כלכלי משמעותי כמו רכישת דירה, כדאי לבחור באיזור עם ביקושים יציבים

סוגיית מחירי הנדל"ן מעסיקה בשבועות ובחודשים האחרונים את הישראלים על רקע המשבר הכלכלי והניסיון לצפות את השלכותיו על ענף הנדל"ן בישראל. לסוגיית מחירי הנדל"ן באיזור הדרום ישנו נדבך נוסף, שמתחילת המבצע בעזה הולך ומעמיק.

דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר באשקלון ב-600 אלף שקל: שווה או לא?

למה כן?

1. דווקא עכשיו, כשבאשקלון מנשבות רוחות מלחמה, ניתן לנצל הזדמנויות ולפגוש היצע זמין של נכסים במחירי מציאה. מחר או מחרתיים, כשכולם ישכחו את מבצע "עופרת יצוקה", הם עדיין יזכרו כמה אשקלון קרובה למרכז המדינה.

2. בשנים האחרונות, למרות הקרבה לעזה, מצליחה אשקלון לעבור מהפכה שקטה. שדרוג רצועת החוף הארוכה (11 קילומטר) ותוכניות הפיתוח האדירות מבססות את מעמדה של עיר החוף הדרומית, שמצליחה למשוך יזמים גם מהמרכז.

3. תסתכלו שוב על רף המחיר, אותו דורשים כיום בשכונת ברנע הצפון מערבית, הכי קרובה לים ולמרכז המדינה. מספיק להציץ במחירי דירות בערי חוף אחרות בישראל (נתניה, אשדוד ועוד) כדי להבין את הפוטנציאל.

למה לא?

1. מישהו צריך תזכורת לגבי חשיבותם של השכנים? לולא השכנה הרעה מדרום, אשקלון אכן יכולה היתה לשגשג ולפרוח. יחד עם זאת, מאחר ועזה תישאר איתנו כנראה עוד שנים ארוכות, מוטב להיזכר בחז"ל שלימדו אותנו ש"אוי לרשע ואוי לשכנו".

2. נוסף לצרות מדרום, גם עתודות הקרקע העצומות באשקלון, וכן התמהיל הסוציו-אקונומי הלא פשוט של התושבים, חונקים את פוטנציאל הזינוק של עיר החוף.

3. בתקופת מיתון, מי שמחליט לבצע מהלך כלכלי משמעותי כל כך כמו רכישת דירה, כדאי לו לכל הפחות לבחור בגזרה בטוחה יחסית, עם ביקושים יציבים שמבטיחים לשמור פחות או יותר על ערך הנכסים.