ככה זה כשמקצצים: סלקום תשווק את דגם N96 של נוקיה ללא הסרט "רובוטריקים"

בעוד שלקוחות אורנג' מקבלים את הטלפון עם סרט הקולנוע "רובוטריקים" - בסלקום בחרו להסיר אותו ולשווק את המכשיר ללא הסרט ; זו לא הפעם הראשונה שסלקום מורידה תוכן וידיאו ממכשיר של נוקיה שיצא בארץ

לקוחות סלקום שיקנו את נוקיה N96 יופתעו לגלות, שקיים שוני בין המכשיר שלהם לזה הנמכר ברשת אורנג'. בעוד שלקוחות אורנג' מקבלים את הטלפון, בדומה ללקוחות במדינות אחרות בעולם, עם סרט הקולנוע "רובוטריקים" - בסלקום בחרו להסיר אותו ולשווק את המכשיר ללא הסרט.

זאת לא הפעם הראשונה שסלקום מורידה תוכן וידיאו ממכשיר של נוקיה שיצא בארץ. באמצע השנה שעברה, הושק ה-N95 בגרסת ה-8 ג'יגה עם הסרט "ספיידרמן 3" בעולם. גם במקרה הזה, סלקום העדיפה לחסוך אותו מלקוחותיה. ככל הנראה, אחת מהסיבות שסלקום בחרה להוריד את הסרט מהטלפון בזמנו, הוא היעדר תרגום בעברית. הפעם, חברת נוקיה העולמית החליטה להשקיע בלקוחות הישראליים ולשלוח את ה-N96 ליבואן בארץ, יחד עם תרגום לעברית, וכך לא לאלץ את המפעילות בארץ להשקיע סכומי כסף בתרגום. גם במקרה הזה, סלקום בחרה לוותר על הסרט.

למען הסר ספק, יורוקום, המייבאת את מכשירי נוקיה לארץ, לא דורשת כסף נוסף מהמפעילה עבור הסרט והיא מספקת אותו חינם.

המחיר באורנג' עבור ה-N96 הוא 5,004 שקל ובסלקום הוא 5,220 שקל. מה שמראה, שאורנג' לא גובה יותר כסף על המכשיר הכולל את הסרט. גם בסלקום וגם באורנג' משווק הדגם עם תוכנת ניווט.

סלקום: לא מתאים לקהל

דגם N96 של נוקיה מאפשר ללקוחות הישראליים להשתמש בו כנגן סרטים לכל דבר, בזכות איכות המסך המצוינת שלו. בחברת נוקיה, מנסים כבר תקופה ארוכה להפוך את הטלפונים שלהם לנגני סרטים ולגרום ללקוחות לצפות בהם בשידורי טלוויזיה, אם בדור השלישי ואם בטכנולוגיות וידיאו אחרות. בשביל לעשות את זה, נוקיה העולמית מצרפת לחלק ממכשיריה סרטי קולנוע באורך מלא. כך למשל, בסוף 2006 זכה ה-N93 (שלא יצא בארץ) לגרסה מיוחדת, כשצורף אליו הסרט "משימה בלתי אפשרית 3" לצד יציאת הסרט ל-DVD. הרעיון של נוקיה, שלקוחות שיתרגלו לראות סרט קולנוע על המכשיר, לא יפחדו לאחר מכן לצרוך שירותים דומים בתשלום.

* תגובת סלקום: "המכשיר הושק ללקוחות סלקום וכולל שירות נוויגטור ללא עלות (שירות GPS, צ.ה), השארת סרט שהושק לפני כשנה בעולם ואינו מתאים לקהל היעד של המכשיר איננה מהווה ערך ללקוח לעומת שאר השירותים שהמכשיר כולל, שנותנים מענה אמיתי על צרכי לקוחותינו כמו סלקום נוויגטור".