דרום קוריאה תשקיע 38 מיליארד דולר ב"ניו דיל ירוק" שצפוי ליצור 140 אלף מקומות עבודה חדשים ב-2009

[למדור שוקי עולם] התמ"ג של דרום קוריאה התרחב ב-0.5% במהלך הרבעון השלישי של 2008, בהשוואה לרבעון השני ; דרום קוריאה צפויה להציג קצב גידול שנתי של 3% במהלך 2009 ; מגמה מעורבת באסיה

ממשלת דרום קוריאה הודיעה היום (ג') על כוונתה להשקיע 50 טריליון וון (38 מיליארד דולר) במהלך ארבע השנים הקרובות על פרוייקטים סביבתיים המיועדים ליצור מקומות עבודה חדשים במדינה שמתמודדת עם ההאטה הכלכלית החמורה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 1998 במדינות אסיה.

דרום קוריאה העריכה כי "הניו דיל הירוק" יביא ליצירת 140 אלף מקומות עבודה חדשים כבר בשנה הנוכחית ו-960 אלף מישרות במהלך ארבע השנים הקרובות. הממשלה הדרום קוריאנית מתכננת להשקיע במגוון רחב של פרוייקטים, מחיסכון באנרגיה, הקמת "איזורים ירוקים" ושימוש בתחבורה הפולטת מעט פחמן.

התמ"ג של דרום קוריאה התרחב ב-0.5% במהלך הרבעון השלישי של 2008, בהשוואה לרבעון השני - קצב הגידול האיטי ביותר מזה ארבע שנים. שוק העבודה התרחב בשיעור הנמוך ביותר מזה חמש שנים.

משרד האוצר של דרום קוריאה צופה כי הכלכלה המקומית תציג קצב גידול שנתי של 3% במהלך 2009. מדד הקוספי של דרום קוריאה נסחר כעת בעליות. השווקים באסיה נסחרים במגמה מעורבת.

מתוך סכום של 38 מיליארד דולר, 13.7 מיליארד דולר יופרשו לטובת פרוייקטים הקשורים לנושא המים, 8.38 מיליארד דולר יושקעו בהקמת נתיבי תחבורה הפולטים מעט פחמן והכוללים מסילות רכבת ושבילי אופניים. דרום קוריאה תשקיע סכומים נמוכים יותר במניעת שטפונות וטיפול בשטחים המיוערים.