מייסד ויקיפדיה פנה אישית לגולשים - והצליח לגייס 6.2 מיליון דולר

ג'ימי ויילס כתב לגולשים: "כמו שבבתי"ס או בפארקים לאומיים לא תראו פרסומות, אנחנו לא רוצים לראות אותן בוויקיפדיה" ; ב-24 השעות לאחר מכן נרשמו כ-8,000 תרומות מ-125 אלף גולשים - פי 10 יותר מהיום הקודם

ויקיפדיה שוב עמדה ביעדים שהציבה לעצמה והצליחה לגייס בחצי השנה האחרונה 6.2 מיליון דולר מהגולשים הנאמנים שלה. מבחינת ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית המקוונת, גיוס התרומות הוא עוד הוכחה עד כמה האידיאולוגיה שלה - תוכן בחינם הנתמך על-ידי הגולשים - עומדת במבחן המציאות.

אבל הפעם, בצל המשבר הכלכלי ועם מדיניות קפדנית שאוסרת שילוב פרסומות או תוכן בתשלום באתר, זה לא היה קל כבעבר. כאן נכנס לתמונה מייסד ויקיפדיה, ג'ימי ויילס, שנקט צעד לא שגרתי ופנה באופן אישי לגולשים מעל דפי ויקיפדיה כדי להגביר את קצב התרומות: "אנחנו רוצים לשמור על הגישה החינמית לוויקיפדיה. כמו שבבתי ספר או בפארקים לאומיים לא תראו פרסומות, אנחנו לא רוצים לראות אותן גם בוויקיפדיה", כתב לגולשים.

הטקטיקה עבדה. ב-24 השעות שלאחר פרסום פנייתו האישית, נרשמו בוויקיפדיה למעלה מ-8,000 תרומות, פי 10 יותר מהיום הקודם. בסך הכול, תרמו יותר מ-125 אלף גולשים סכום של כ-4 מיליון דולר, כש-2 מיליון נוספים הגיעו מתמיכות שונות.

מרבית הסכום - 2.7 מיליון דולר - מיועד לשיפור הטכנולוגיות והתוכנה שעליה מתבססת ויקיפדיה ולתשלום שכר לאנשי הצוות הטכני. חלק נכבד נוסף - 1.6 מיליון דולר - יופנה לתשלום שכר עבור אנשי הכספים והמינהלה של ויקיפדיה וכן על הוצאות משרדיות כולל שכירת משרדים.