חולדאי התחרט: מתנגד להקמת מגדל מגורים במקום קולנוע ת"א

הוועדה לתכנון ובנייה צפויה לבטל את התוכנית בשל חוקי שימור ; את מתחם קולנוע ת"א רכשה חברת אירו סאט שבשליטת רוני פלד ואברהם נמדר ב-2006 תמורת 8.3 מיליון דולר, ותכננה להקים בו מגדל בן 20 קומות

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, עושה סיבוב פרסה והולך להתנגד להקמת מגדל בן 20 קומות במרכז תל אביב. הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב צפויה לבטל היום (ד') תוכנית שאושרה ב-2002 לבניית מגדל מגורים בן 20 קומות במתחם קולנוע תל אביב ברחוב פינסקר. זאת בהתאם להכרזת אונסקו, ב-2003 על העיר הלבנה כאתר מורשת עולמית, בו נאסר מהלך תכנוני בהיקף כזה.

את מתחם קולנוע תל אביב רכשה חברת אירו סאט שבשליטת רוני פלד ואברהם נמדר ב-2006 תמורת 8.3 מיליון דולר. המתחם משתרע על פני 2 דונם. הקולנוע נפתח באוקטובר 1957 וסימל מהפך בחיי התרבות של תל אביב.

בשנת 1978 רכשה חברת רב-רון את הקולנוע מחברת פוקס המאה ה-20 והוא נסגר באמצע שנות ה-90.

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, דורון ספיר, אמר כי לאור הוראות הכרזת אתר מורשת עולמית מתכוונת מחר הוועדה, בהמלצת חולדאי, לחזור בה מהאישור שניתן בשנת 2002 ובמקום זאת לאשר במתחם בנייה מרקמית על בסיס הזכויות הקיימות, בגובה של חמש עד שש קומות למגורים, ואילו את הזכויות שאושרו על ידי הוועדה להעביר למיקום אחר, לדוגמא, מתחם חסן עראפה ברחוב מנחם בגין פינת יצחק שדה.

חברת אירו סאט מסרה בתגובה כי "ישנם מגעים בין החברה לבין רשויות התכנון של תל אביב באופן בו סך הזכויות שנוגעות לחברה לא ייפגעו. החברה מוכנה לשקול חלופות תכנוניות כאלה ואחרות. חלק מההסכמות עם העירייה הן עבודה על חלופות במקביל, ונייר העמדה מציין את מתחם חסן עראפה כמודל לעריכת התחשיב הכלכלי.

"יצוין כי החברה מאוד גמישה כל עוד הזכויות הכלכליות שלה, כאמור, לא נפגעות, וכל עוד מימוש התוכנית הוא בפרק זמן קצר. לחברה אין פרספקטיבה פוליטית אלא פרספקטיבה כלכלית והיא מחויבת לבעלי המניות שלה". עיריית תל אביב מסרה כי היא איננה יכולה להגיב על דברים שטרם נדונו.