היוצרים: לדחות את ההכרעה למעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה עד לאחר הבחירות

טוענים כי אין לקבל החלטות דרמטיות בסיום קדנציות ; משרד התקשורת: "הוועדה שמעה את הגורמים השונים בענף, ותקבל את ההחלטה הנכונה לענף השידורים"

למרות שההחלטה בדבר המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית אמורה להתקבל בימים הקרובים, היוצרים דורשים משר התקשורת להשעות את דיוני הוועדה עד לאחר הבחירות. בנוסף הם טוענים כי הצמדת הדיונים בשאלת המעבר מזיכיונות לרישיונות בצמידות לדיונים על בעיית ההפרות המתמשכות של ערוץ 10 וחוקיות המשך פעילותו, יוצרת מראית עין של דיוני רפורמה מתוך אינטרס.

במכתב ששלחו ארגוני היוצרים לשר התקשורת, אריאל אטיאס, הם טוענים כי הימים הם ימי טרום בחירות ואין זה ראוי ששר העומד לסיים את תפקידו יקבל החלטות דרמטיות בעלות משמעות לטווח ארוך ברגעים האחרונים לפני סיום תפקידו, במקרים שאינן פיקוח נפש. הם מאשימים את אטיאס וכותבים כי "בכל שנות כהונתך נמנעת בגלוי מלהתערב בכשל הרגולטורי החמור והמתמשך בכל הקשור לפיקוח על ערוצי הטלוויזיה המסחריים, ופעילות הוועדה כעת מעוררת תהיות לגבי כוונתך בקידום מהיר של שינוי שוק".

מעבר לכך טוענים היוצרים כי "הימים הללו הם ימי סערה כלכלית שאיננה מאפשרת לנתח את המצב הכלכלי של תחום התקשורת בצורה מאוזנת. בימים אלו עומד להיכנס ה-DTT (ערוצי הבסיס בתשלום חד פעמי) לפעולה מה שעלול לחולל שינויים דרמטיים באיזונים הכלכליים של גופי הברודקאסט וחברות הכבלים והלוויין. כמו שלמדנו מניסיון העבר תחזיות כלכליות לחוד ותוצאות לחוד ועל כן מן הראוי לנסות ולתת לשוק לעבור את המהפך הראשון כדי להבין את משמעויותיו".

לסיכום כתבו ארגוני היוצרים כי "מן הראוי שכל הגורמים הנוגעים בדבר ייקחו חלק בדיונים, יהיו חלק משמעותי בדיוני הוועדה בבואה לסדר מחדש את שוק הטלוויזיה המסחרית בארץ והיבטיו הרגולטוריים. אל תשאיר אחריך נזקים ושברים שאנחנו נצטרך לאסוף אחריך".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "שר התקשורת, אריאל אטיאס, מחזק את ידי הארגונים שפנו אליו. ועדת מרדכי הוקמה מכוח החלטת הממשלה, וכחלק מרפורמה כוללת בתחום השידורים, שמטרתה הסדרת שוק השידורים וכן בחינה רגולטורית שנועדה להבטיח בין היתר, כי בעתיד המפעילות/הזכייניות תעמודנה במחוייבויות שלקחו על עצמן. לאחר שהוועדה שמעה את הגורמים השונים בענף, היא תקבל את ההחלטה הנכונה לענף השידורים, אשר יצריכו תיקוני חקיקה".