בר-און החליט לפרסם תזכיר חוק להקפאת עדכון שכר הבכירים בשירות הציבורי ל-2009

תזכיר החוק מתייחס לשכר הבכירים שאמור להתעדכן בתחילת 2009, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן או בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק ב-2008

שר האוצר, רוני בר-און, החליט על פרסום תזכיר חוק שעניינו הקפאת עדכון שכר הבכירים בשירות הציבורי לשנת 2009. תזכיר החוק מתייחס לשכר הבכירים שאמור להתעדכן בתחילת שנת 2009, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן או בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק בשנת 2008.

תזכיר החוק מתערב בחוזי העסקתם של בכירים בשירות הציבורי, המועסקים באמצעות חוזים אישיים, אשר שכרם הקובע לחישוב פיצויי פיטורים, עומד על 20 אלף שקל ומעלה. במידה ותאושר הצעת שר האוצר, היא תחול על כ-2,300 בעלי חוזים, וצפויה להביא לחסכון כולל של כ-27 מיליון שקל.

על מנת שתתאפשר הקפאת שכר הבכירים ולצורך יישום הצעת שר האוצר, נדרש תיקון חקיקה על פיו יידחה עדכון השכר בשנה אחת. בהתאם להנחיית משרד המשפטים, לא תקוצר תקופת הזמן הניתנת לצורך הגשת הערות לתזכיר.

שר האוצר, רוני בר-און ציין כי: "הקפאה זו חשובה לא רק בשל החיסכון התקציבי אלא בעיקר בשל הצורך לתת דוגמא אישית על רקע המשבר הכלכלי".

הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, הוסיף ואמר כי: "המצב הכלכלי מחייב ריסון הוצאות שכר בשרות הציבורי. המנהלים הבכירים בשרות הינם לרוב בחוזים אישיים. חלקם - שכרם הוקפא עקב הצמדתו לשכר סגני שרים. העברת תיקון החקיקה המוצע תאפשר הקפאת שכרם של יתר הבכירים".

כזכור, ועדת הכספים וועדת הכנסת החליטו לפני כשבועיים להקפיא את עדכון שכר נושאי המשרה: נשיא המדינה, שרים, סגני שרים, חברי כנסת ושופטים, אשר גם שכרם מתעדכן בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן או בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק.