כפי שפורסם ב"גלובס": חה"כ לשעבר מיכה גולדמן בדרך לתפקיד יו"ר מע"צ - מונה רשמית לדירקטור בחברה

גולדמן קיבל את אישור ועדת שפניץ והצטרף לדירקטוריון מע"צ, שעשוי לבחור בו ליו"ר החברה כבר בימים הקרובים

ח"כ לשעבר מיכה גולדמן מונה באחרונה רשמית לתפקיד דירקטור בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), כך נודע ל"גלובס". זאת לקראת מינויו לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. דירקטוריון החברה הלאומית לדרכים צפוי להתכנס בימים הקרובים על מנת לאשר את מינויו של גולדמן לתפקיד אחרי יותר משנה ללא יו"ר קבוע.

הצטרפותו של גולדמן לדירקטוריון מע"צ באה לאחר שוועדת שפניץ לאישור מינויים בכירים במגזר הציבורי החליטה לאשר את מועמדותו לתפקיד. גולדמן הנחשב למקורב למפלגת העבודה ולשר הביטחון אהוד ברק היה מועמדו של שר האוצר, רוני בראון לתפקיד. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", ועדת שפניץ החליטה באחרונה לאשר את המינוי זאת לאחר שגולדמן העביר פרטים נוספים אודות הניסיון הניהולי שצבר.

מינויו של גולדמן עורר ביקורת בענף התחבורה בטענה שמע"צ זקוקה למינוי של יו"ר מקצועי בעל ניסיון בתחום התחבורה והתשתיות, זאת על רקע הגידול בפעילות החברה שמתוקצבת כיום בסכום של 3 מיליארד שקל לשנה.

למרות שמע"צ נמצאת תחת אחריות משרד התחבורה בראשות השר שאול מופז, מינוי יו"ר דירקטוריון החברה נמצא בידי שר האוצר כחלק מחלוקת המינויים בין השרים. במשרד התחבורה עודכנו בדבר המינוי הצפוי.

מע"צ פועלת כיום ללא יו"ר קבוע מאז עזיבתו של היו"ר הקודם, אלוף (מיל') יצחק (חקי) הראל. הראל הספיק לכהן בתפקיד ארבעה חודשים בלבד לפני שעזב לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל באוקטובר 2007.

גולדמן (59) כיהן בעבר כח"כ מטעם מפלגת העבודה במשך 11 שנה. בשנה האחרונה הוזכר שמו גם כמועמד לתפקיד יו"ר מועצת ההימורים בספורט ולתפקיד ראש עיריית טבריה