ב.ס.ר פרויקטים נפרדת מלאס וגאס: בנק אמריקני שמימן את הפרויקט החליט לממש את זכותו לבעלות עליו

הבנק הילווה 29 מיליון דולר לחברת הפרוייקט שב.ס.ר שותפה בו ב-6% ; שוחררו ללא תמורה הערבויות האישיות שנתן קלמן סופרין, אחד מבעלי השליטה בחברה

חברת הנדל"ן ב.ס.ר פרוייקטים הודיעה כי הבנק שמימן פרוייקט של החברה בלאס ווגאס, שהחברה היתה שותפה בו ב-6% החליט החליט לממש את זכותו לבעלות על הפרויקט ולהעביר אותו לבעלותו. ההלוואה עמדה על 26 מיליון דולר.

ב.ס.ר פירסמה כי תפריש 15 מיליון דולר בגין השקעותיה בפרויקטים בלאס ווגאס ופלורידה שנקלעו לקשיים בשל משבר הסאב פריים. החזקת החברה בשרשור סופי בפרויקט ONE בלאס ווגאס עמדה כאמור על 6% והחברה הפרישה בגינו כ-11.5 מיליון דולר בדו"חות החברה שפורסמו ב-30 ביוני 2008.

ההפרשה באה בהמשך למכתבים מהבנק שמימן את הפרויקט שלפיהם הבנק ראה באי פרעון סכומי ריבית ועמלות המגיעים לו כהפרה של הסכם המימון שנחתם בינו לבין החברה המנהלת את הפרויקט.

ללא ההפרשה הבנק איים לפעול לממש את זכותו ולדרוש בעלות על הפרויקט. דבר שאכן עשה כשבמקביל שוחררו ללא תמורה הערבויות האישיות שנתן קלמן סופרין, אחד מבעלי השליטה בחברה.

ב.ס.ר הבהירה כי בשל ההפרשה בדו"חות הקודמים והשחרור של הערבויות ללא תמורה, תוצאות החברה לא יושפעו לחלוטין מפעולה זו.

בב.ס.ר ציינו כי בפרויקט לא הצליחו למכור דירות חדשות מזה תקופה ארוכה. בחברה ציינו כי 108 הסכמי מכירה עם קונים בוטלו, מתוך 218 יחידות דיור בפרויקט שעליהן נחתמו הסכמי מכירה. בפרויקט 359 יחידות דיור אשר 307 מתוכן עדיין נשארו ללא קונים.

הלוואה של מיליון דולר מב.ס.ר הנדסה

ב.ס.ר פרוייקטים הודיעה היום בהודעה נפרדת לבורסה בת"א על קבלת הלוואה של מיליון שקל מהחברה האם, ב.ס.ר הנדסה . מטרת ההלוואה היא כיסוי של גירעון תזרימי. הריבית להלוואה עומדת על 1.8% והיא תוחזר במלואה תוך שנה.

בסרפ תקבל מבסרה הלואה בסך 1מ'שח לכיסוי גרעון תזרימי