שיעור האבטלה במדינות מרחב האירו עלה ל-7.8% בנובמבר

[למדור שוקי עולם] המאזן המסחרי של גרמניה צנח ל-9.7 מיליארד אירו לעומת 16.4 מיליארד בחודש הקודם בשל האטה ביצוא ; אירופה נסחרת בירידות שערים

מצבו של שוק התעסוקה האירופי המשיך להתדרדר במהלך חודש נובמבר והתמ"ג של גוש האירו הצטמצם ב-0.2% ברבעון השלישי. שיעור האבטלה ב-15 מדינות מרחב האירו עלה ל-7.8% בנובמבר מ-7.7% באוקטובר. כך מסרה אירוסטט - הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי (EU). שיעור האבטלה בשוויץ נותר ללא שינוי ברמה של 2.8% בחודש דצמבר.

המדדים המובילים באירופה ממשיכים לאבד גובה על אף שהבנק המרכזי של אנגליה (BOE) הפחית את הריבית ב-0.5% ל-1.5% - הרמה הנמוכה ביותר מזה 300 שנה.

המאזן המסחרי של גרמניה צנח ל-9.7 מיליארד אירו לעומת 16.4 מיליארד בחודש הקודם בשל האטה ביצוא. היצוא הגרמני הצטמצם בשיעור החד ביותר אי פעם. הדבר צפוי להכביד על הוצאות הצרכנים ולהעמיק את ההאטה בפעילות הכלכלנית. סקר בלומברג בקרב כלכלנים צופה שהכלכלה האירופית תצטמק ב-1.45%- בשנת 2009.

לאור הירידה בתחזיות של מדד המחירים לצרכן של אזור האירו מתחת ליעד של הבנק המרכזי של אירופה שעומד על 2% לשפל של יותר משנתיים של 1.6%, נראה שהבנק המרכזי יפחית את הריבית ב-0.5% ל-2% ב-15 בינואר.

[לאתר המט"ח]