מנופים מתקשה להשלים את העסקה לרכישת הסינמה סיטי ב-394 מיליון שקל

הבנק המלווה אינו מסכים להעמיד מימון עד שהמוכרות, תנובה והיפרשוק, לא ישלימו את רישום הנכס בטאבו על שמן ; גורמים מקורבים טוענים כי אין למנופים קושי להשיג מימון וכי העיכוב נובע מסיבות טכניות

המועד האחרון לחתימה על עסקת סינמה סיטי הולך ומתארך. חברת מנופים פיננסיים , שבשליטת ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי, ביקשה ארכה - כך נודע ל"גלובס". הבנק המלווה לא מוכן להעניק מימון עד שלא יושלם רישום בטאבו של בעלי הקרקע (תנובה - 80% והיפרשוק - 20%), כדי שיוכל לרשום שיעבוד מדרגה ראשונה כנגד ההלוואה.

ב-20.01.09 תחלוף חצי שנה מיום חתימת מסמך העקרונות הראשוני, אך השלמת החתימה על העסקה נדחתה בהסכמת שני הצדדים. בחודש יולי הודיעה לראשונה מנופים פיננסים על רכישת מתחם הסינמה סיטי שברמת השרון תמורת 394 מיליון שקל, באמצעות שתי חברות בנות שבשליטתה, אס.אל.אס מפרשים וחברת מאקפל תעשיות הציבורית.

למרות המינוף של מנופים פיננסים - התחייבויות של כ-1.1 מיליארד שקל והקושי להשיג בתקופה הנוכחית מימון לעסקאות נדל"ן - לטענת גורמים המקורבים לחברה אין לה קושי להשיג מימון לעסקה, שכן מדובר בנכס במיקום מעולה. העיכוב נובע כאמור מסיבות טכניות שונות, כשהסיבה העיקרית היא הליכי רישום הזכויות בנכס, ואם וכאשר תצא העסקה לפועל יושג המימון.

המבנים מושכרים כמעט במלואם

המתחם כולל שטח השכרה של כ-33 אלף מ"ר, הבנויים על קרקע של כ-24 דונם. בנוסף, קיימות זכויות בנייה נוספות של 13 אלף מ"ר, שלא נכללות במסמכי העקרונות הראשונים שחתמו החברות.

המבנים מושכרים כמעט במלואם, כולל כ-750 מקומות חניה, שרובם מושכרים למוכרות. 11,400 מ"ר מתוך 15,800 שטח משרדי מושכר למוכרות, וכן 7,100 מ"ר מתוך 10,600 מושכר לרשת שופרסל. בנוסף, 6,900 מ"ר מושכרים למפעילי בתי הקולנוע סינמה סיטי. המתחם מכיל גם מתחם אוכל גדול, חנויות בגדים ומתנות, משרדים של חברות מסחריות ומרכז מבקרים של חברת תנובה.

עם החתימה על מסמך העקרונות חתמו הצדדים על הסכם אופציה, שלפיו אם העסקה תצא לפועל תעמוד לזכות הרוכשות האופציה לרכוש זכויות בנייה נוספות. מנופים פיננסיים העריכה בזמנו שהעסקה תמומן באמצעות מימון בנקאי ובאמצעים עצמאיים, והפקידה עד כה 13 מיליון שקל בידי המוכרות.