S&P הורידה את דירוג האשראי לחברת הזיקוק והשיווק, אלון קרוץ ספרינגס ל"-B" הנחשבת לרמת סיכון חוב גבוהה

זאת לעומת דירוג קודם של "B" ; את אופק הדירוג הותירה סוכנות הדירוג הבינלאומית -שלילי ; לחברה יהיה קשה לעמוד ברמות מינוף חוב מקסימליות של 1.75 על רקע הירידה במרווחי הזיקוק

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, S&P הורידה בסוף השבוע האחרון את דירוג האשראי העסקי לחברת הזיקוק והשיווק של אלון USA, קרוץ ספרינגס (Alon Krotz Springs) ל"-B" הנחשבת לרמת סיכון חוב גבוהה, לעומת דירוג קודם שעמד על "B".

סוכנות הדירוג הותירה את אופק הדירוג של החברה ברשימת המעקב עם השלכות שליליות, לשם הוכנסה החברה ב-23 בדצמבר 2008. בסוכנות הדירוג מדגישים כי הורדת הדירוג לחברת הזיקוק והשיווק, אינה קשורה באופן ישיר לדירוגה של החברה האם אלון USA ומותירים אותה "+B / יציב".

הורדת הדירוג והמשך השמירה על החברה ברשימת המעקב השלילית משקפת את החששות של S&P שאלון קורץ ספרינגס עלולה להיתקל בקשיים לעמוד בדרישות הפיננסיות ממנה במסגרת הזמן הרצויה וזאת על רקע משבר האשראי.

באופן ספציפי מאמינים ב-S&P כי בדו"ח הפרו-פורמה יהיה לחברה קשה לעמוד ברמות מינוף חוב מקסימליות של 1.75 בשל הירידה במרווחים המאפיינת את תחום הזיקוק בעת הנוכחית. הורדת הדירוג משקפת את רמת הנזילות הנמוכה של החברה ואת התוצאות הפיננסיות החלשות שלה.