לקסוס משיקה מכונית היברידית חדשה

זוהי המכונית הראשונה בפלח היוקרה, שתוכננה מבראשית להיות היברידית בלבד ; עשויה ליהנות בישראל מהקלות מס רציניות

מותג היוקרה לקסוס מבית טויוטה חשף אמש בתערוכת דטרויט את רכב היוקרה הראשון, שפותח מבראשית כרכב היברידי. ה-HS250, האחות היוקרתית של ה"פריוס", מצוידת במרכב סדאן מרווח באורך 4.7 מ' עם בסיס גלגלים באורך 2.7 מ'.

לקסוס טויוטה HS250

יש לה תא נוסעים מפואר ועתיר גאדג'טים כמיטב המסורת של לקסוס עם חידוש בדמות "עכבר מולטימדיה" נוסח מרצדס, שבוקע מתוך הקונסול המרכזי במקום בו נמצאת בדרך כלל ידית ההילוכים. העכבר שולט על עשרות תפריטי ההפעלה של המכונית. מוט ההילוכים עצמו, אגב, ממוקם לצד ההגה ושולט על תיבה רציפה מטיפוס CVT.

לקסוס טויוטה HS250


להנעה אחראי מנוע בנזין יעיל ונקי בנפח 2.4 ליטר, שבשילוב עם מנוע חשמלי רב עוצמה וסוללת ניקל-מטאל מדור אחרון שנמצאת בתא המטען מסוגל להחזיר צריכת דלק מוצהרת של כ-17 ק"מ לליטר ופליטה של מכונית קטנה. ההספק הכולל של מנוע הבנזין ומנוע החשמל עומד על 187 כ"ס.

לקסוס טויוטה HS250

היבואן הישראלי מגלה עניין רב בייבוא הרכב, במיוחד לאור תקנות המס המקומיות שמעניקות הקלה של 40% במס הקניה על רכב היברידי, שנפח מנועו פחות מ-2.5 ליטר. הקלה כזו עשויה להעניק למכונית מחיר מעניין מאד בישראל. עם זאת, בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תשוחרר המכונית לייצוא לאירופה.