מותג היוקרה לקסוס מבית טויוטה חשף אמש בתערוכת דטרויט את רכב היוקרה הראשון, שפותח מבראשית כרכב היברידי. ה-HS250, האחות היוקרתית של ה"פריוס", מצוידת במרכב סדאן מרווח באורך 4.7 מ' עם בסיס גלגלים באורך 2.7 מ'.

יש לה תא נוסעים מפואר ועתיר גאדג'טים כמיטב המסורת של לקסוס עם חידוש בדמות "עכבר מולטימדיה" נוסח מרצדס, שבוקע מתוך הקונסול המרכזי במקום בו נמצאת בדרך כלל ידית ההילוכים. העכבר שולט על עשרות תפריטי ההפעלה של המכונית. מוט ההילוכים עצמו, אגב, ממוקם לצד ההגה ושולט על תיבה רציפה מטיפוס CVT.

להנעה אחראי מנוע בנזין יעיל ונקי בנפח 2.4 ליטר, שבשילוב עם מנוע חשמלי רב עוצמה וסוללת ניקל-מטאל מדור אחרון שנמצאת בתא המטען מסוגל להחזיר צריכת דלק מוצהרת של כ-17 ק"מ לליטר ופליטה של מכונית קטנה. ההספק הכולל של מנוע הבנזין ומנוע החשמל עומד על 187 כ"ס.

היבואן הישראלי מגלה עניין רב בייבוא הרכב, במיוחד לאור תקנות המס המקומיות שמעניקות הקלה של 40% במס הקניה על רכב היברידי, שנפח מנועו פחות מ-2.5 ליטר. הקלה כזו עשויה להעניק למכונית מחיר מעניין מאד בישראל. עם זאת, בשלב זה עדיין לא ידוע מתי תשוחרר המכונית לייצוא לאירופה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.