ב-IBI ממשיכים להמליץ על דלק במחיר יעד כפול ממחיר השוק: המכירות מקידוח תמר עשויות לעבור את ה-3.2 מיליארד ד'

(עדכון) יובל זעירא מעריך כי במחירי הגז הנוכחי, ערך המכירות עשוי להיות גדול משווי מאגר ים תטיס ; לידר שוקי הון: "ממצאים חיוביים מאוד, שיש בהם כדי להעלות משמעותית את הסתברות ההצלחה הגיאולוגית של הקידוח"

יובל זעירא, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי., מתייחס הבוקר (ב') לסימני הגז הטבעי בקידוח תמר. הוא משמר המלצת "קנייה" לקבוצת דלק, במחיר יעד של 450 שקל למניה (עודכן לאחרונה בנובמבר), הגבוה בכ-200% משער הפתיחה היום.

זעירא מעריך כי כי פרויקט תמר אינו משוערך כלל בשוויה - ובצדק מסוים, עד שיימצאו הוכחות.

נציין כי אבנר ודלק קידוחים, מקבוצת דלק של יצחק תשובה, דיווחו אמש כי ניתוח ראשוני של תוצאות קידוח תמר מול חופי חיפה מצביע על כך ששכבת החולות בקרקעית הים באתר הקידוח מכילה גז טבעי.

בימים הקרובים יבצעו שותפים בפרויקט מבחנים נוספים, שיעידו סופית על הכדאיות להמשיך למבחני הפקה.

לדברי זעירא, עדיין לא מדובר בהוכחה שהמאגר כלכלי, אך ייתכן שהמאגר גדול מהמאגר של ים תטיס, ובמחירי הגז הנוכחי, ערך המכירות עשוי להיות גדול משווי מאגר ים תטיס, כלומר גדול מ-3.2 מיליארד דולר.

זעירא מסביר כי דלק קידוחים ואבנר מחזיקות, כל אחת, ב-15.625% מהקידוח. מכאן שדלק אנרגיה, שמחזיקה ב-62% מ דלק קידוחים וב-38% מאבנר, מחזיקה ב-15.68% מפרויקט תמר. לכן, קבוצת דלק, שמחזיקה 88.87% מדלק אנרגיה , היא בעלים של 14% מקידוח תמר.

לידר שוקי הון: ממצאים חיוביים מאד

יואב בורגן מלידר שוקי הון מתייחס גם כן להודעה על קידוח תמר. לדבריו, פעילות האקספלורציה של קבוצת דלק הולכת ומסתמנת כאחת מנקודות האור של הקבוצה בפתיחתה של שנה לא פשוטה. הוא מוסיף כי "אכן מדובר בממצאים חיוביים מאוד, שבוודאי יש בהם בכדי להעלות משמעותית את הסתברות ההצלחה הגיאולוגית של הקידוח".

יחד עם זאת, הוא מסייג, עדיין אין באינדיקציות שהתקבלו בכדי לקבוע האם מדובר בתגלית מסחרית של גז טבעי (איכות הגז, צפיפותו) ומהי ההיתכנות הכלכלית של פיתוח המאגר -באם אכן ייקבע קיומו.

פסגות: סימנים מעודדים

בפסגות מתייחסים למניות אבנר ודלק קידוחים - "כפי שציינו בהמלצת הקנייה לאבנר ולדלק קידוחים מלפני שלושה שבועות, רמת המחירים של המניות לא רק שאינה מגלמת את הערך מפרויקט ים תטיס שמפיק ומוכר גז היום, אלא גם אינה מגלמת כלל הצלחה בקידוח תמר, או את אלטרנטיבת יבוא LNG (גז טבעי נוזלי) לארץ".

לדברי האנליסטים, גם עליות השערים החדות בתקופה האחרונה עדיין לא סוגרות את הדיסקאונט הגדול שקיים, ורכישתן היום עדיין מגלמת, לדעתם, רכישה של אופציה על תמר במחיר אפס, רק שהסיכוי להצלחה עלה בעקבות ההתפתחות האחרונה.

בפסגות אומרים כי אם אכן תוכרז התגלית כמסחרית, תחזית ההכנסות ע"פ החוזים החדשים עם חברת החשמל, עומדת על 12 מיליארד דולר, וערך הפרויקט, המתחשב בהשקעה נדרשת של מיליארד דולר, אורך חיים של עד 30 שנה ופרמטרים תפעוליים נוספים, עומד על שווי מינימאלי של 1.5 מיליארד דולר. שווי שמרני, אשר עשוי לעלות לאחר הצלחת הפרויקט ויכולת אומדן טובה יותר לפרמטרים מסחריים וכן - במידה שייחתמו חוזים עם לקוחות קטנים מחברת החשמל במחירים גבוהים יותר.

עוד אומרים האנליסטים בגית ההשקעות, כי הצלחה בתמר צפויה להיות בעלת ערך ברמה הלאומית, למדינת ישראל, אשר העבירה כבר 30% מייצור החשמל לגז טבעי, וכאשר חברות תעשייתיות רבות עברו ועוברות לייצור אנרגיה באמצעות גז טבעי. כמות הגז המשוערת במאגר גדולה פי שלוש ממאגר ים תטיס, הם מציינים, והצלחה בקידוח תמר צפויה להפחית משמעותית את התלות בגז ממצרים, או ממאגר BG מול חופי עזה. הצלחה גם תאפשר לישראל להתארגן במקביל, וללא לחץ זמן, ליבוא LNG, כאשר, להערכתם, גם במהלך זה השותפות לפרויקט ים תטיס צפויות להיות מובילות.

בפסגות סבורים כי אם אכן תמר תהפוך לתגלית מסחרית, הרי שתאושש הטענה בדבר היות כל החוף המזרחי של הים התיכון אזור גז, מהקידוחים המצריים בדרום, דרך BG מול עזה, דרך ים תטיס מול אשדוד ועד לקידוח תמר מול חיפה. לחברות חזקות ורישיונות רבים בכל האזור הגיאוגרפי, והעניין מצד חברות בינלאומיות בפיתוח כלל האזור צפוי לעלות משמעותית.

לבסוף, האנליסטים מדגישים כי ערך מהותי נובע מהצלחת הקידוח גם לקבוצת דלק. הערך הגלום לקבוצה הוא 255 מיליון דולר, הנובעים מנכס יציב המניב תזרימים מהותיים ומחזק את איתנותה הפיננסית.

דלק קבוצהדלק קבוצה