בכיר במשרד התקשורת: נבחן הפרדה מבנית בחברות הסלולר

חברות התקשורת מפעילות לחץ כבד על משרד התקשורת לבחון את הסוגייה, בשל התרחבות חברות הסלולר לשוק הנייח והאינטרנט ; החשש הוא שחברות הסלולר יצברו כוח שיאיים על ספקיות האינטרנט וחברות התשתית

לראשונה מזה שנים החליט משרד התקשורת לבחון לעומק את סוגיית ההפרדה המבנית בחברות הסלולר, כך נודע ל"גלובס". גורם בכיר במשרד מאשר כי בזמן הקרוב עומד להיערך דיון רציני ומעמיק בסוגיה.

חברות התקשורת מפעילות לחץ כבד על משרד התקשורת לבחון את הסוגייה בשל התרחבות חברות הסלולר לשוק הנייח והאינטרנט. החשש הוא שחברות הסלולר יצברו כוח שיאיים על ספקיות האינטרנט וחברות התשתית (דוגמת HOT ).

בין החברות נמצאות yes ו-012 סמייל שלוחצות על משרד התקשורת, בעקבות כניסת פרטנר וסלקום לתחומי התוכן והמדיה, שוק התקשורת הנייחת, ושוק האינטרנט.

פרטנר וסלקום אינן מחויבות בהפרדה מבנית מלאה בין הפעילות הסלולרית לשאר הפעילויות מה שמתיר להן אפשרות להשתמש בתקשורת הנייחת כאמצעי לשימור לקוחות סלולריים - דבר שנמנע מ-HOT ומבזק למשל. דוגמא נוספת לעיוות היא שלקוחות סלולריים אינם יכולים לבחור את ספק האינטרנט שלהם כפי שזה קורה בבזק וב-HOT ומקבלים את הקישוריות ישירות מהחברה הסלולרית.

סוגיית ההפרדה המבנית במתכונתה הנוכחית כפי שהיא מונהגת בבזק לא עברה חשיבה מחדש כבר שנים ארוכות. בשוק התקשורת קיימים חילוקי דעות קשים האם ההפרדה במבנה השוק הנוכחי נדרשת או שהיא מיותרת ופוגעת בצרכנים. בכל העולם אין מודל דומה וישנם מודלים אחרים יותר מתקדמים שנבחנים בכמה וכמה מדינות באירופה כדי להתמודד עם הבעיות התחרותיות וניגוד העניינים שנוצר באמצעות השליטה של חברות התקשורת על התשתית ועל השירותים במקביל.