ביהמ"ש בארה"ב הסכים לשחרר את ברנרד מיידוף למעצר-בית בערבות של 10 מיליון דולר

הגביל את שחרורו של מיידוף בתנאי שימציא רשימת מלאי המפרטת את כל רכושו הפרטי הנמצא בביתו, כדי שלא יוכל להעביר אותו לבני משפחתו ולהימנע בכך מעיקולו ; הדואר האלקטרוני שלו יהיה תחת בדיקה

בית המשפט הפדרלי בניו-יורק קבע היום (ב') כי ברנרד מיידוף, הנאשם בהונאת "פונזי" בהיקף 50 מיליארד דולר, יוכל להישאר במעצר בית בביתו שבמנהטן, כשהוא ממתין לתחילת משפטו.

השופט רונלד אליס קבע היום כי מיידוף ישאר בביתו בערבות של 10 מיליון דולר, בכך דחה את דרישת התביעה האמריקנית להשאיר את מיידוף מאחורי סורג ובריח בהמתנה למשפטו. אליס קבע תנאים חדשים לשחרורו בערבות של מיידוף למעצר בית. בין השאר - עליו להמציא רשימת מלאי המפרטת את כל פרטי רכושו הפרטי שנמצאים בביתו, כדי שלא יוכל להעביר אותם לבני משפחתו ולהימנע בכך מעיקולם. הגבלה נוספת היא כי הדואר האלקטרוני של מיידוף יעמוד תחת בדיקה של הרשויות הפדרליות האמריקניות.

אם יוגש כתב אישום נגדו, מיידוף צפוי לעמוד מול שופט, אז תוכל התביעה לבקש שוב את מעצרו.

נזכיר כי התביעה בארה"ב ביקשה בשבוע שעבר מבית המשפט לכלוא את ברנרד מיידוף, בטענה שהוא שיגר באחרונה למשפחתו ולידידים תכשיטים ופריטים נוספים בסך מיליון דולר, כדי להימנע מעיקול שלהם ותוך הפרה של תנאי השחרור שלו למעצר בית.

כזכור, מיידוף נאשם בהונאת קרנות גידור, בנקים, קרנות צדקה ומשקיעים פרטיים, בארה"ב ומחוצה לה, שהפסידו 50 מיליארד דולר בתכנית "פונזי" שרקח מיידוף ממטהו במנהטן. חברת ניהול ההשקעות של מיידוף ניהלה 17.1 מיליארד דולר. לפחות 50% מלקוחותיה היו קרנות גידור, והיתר כללו בנקים ולקוחות אמידים.