בעלי השליטה בדיסקונט הודיעו על הארכה של חודש נוסף במועד עפ"י חוזה המכר עם המדינה

לבעלי השליטה בדיסקונט - משפחת ברונפמן, המחזיקה בכ-15.6% מהבנק, ורובין שראן, המחזיק ב-10.4% - יש חוזה מכר מול מדינת ישראל, המחזיקה ב-25% נוספים ; ההערכה היא כי משפחת ברונפמן תגדיל את אחזקותיה בבנק ל-20%-25%

שבועיים חלפו מאז נתקבלה הודעה מבעלי השליטה בבנק דיסקונט בדבר הארכת מועד על פי חוזה המכר בין הממשלה לבין בעלי השליטה בבנק, אשר מועדו צפוי היה להסתיים מחר. והנה היום (ד') מודיע בנק דיסקונט כי קיבל הודעה חדשה מבעלי השליטה בדבר הארכה נוספת של המועד על פי חוזה המכר לחודש נוסף, קרי עד ה-15 בפברואר 2009.

עוד מסרו נציגי הרוכשים כי הצדדים מנהלים מגעים לגבי הארכה נוספת של שיתוף הפעולה ביניהם והיקפו.

בעלי השליטה בדיסקונט הם משפחת ברונפמן המחזיקה בכ-15.6% ממניות הבנק, המהוות כ-60% מגרעין השליטה בבנק ורובין שראן המחזיק ב-10.4% מהמניות המהוות כ-40% מגרעין השליטה. לבעלי השליטה הייתה קיימת אופציה לרכישת 25% ממניות דיסקונט, שניתנה להם ע"י המדינה בזמן ההפרטה, אך זו לא ממושה בשל הירידה במחיר המניה ששוויה היה נמוך ב-25% ממחיר האופציה במועד הפקיעה.

ב-7 בינואר העריך "גלובס" כי ברונפמן צפוי להגדיל את אחזקותיו בבנק דיסקונט ולחזק בתוך כך את הון הבנק. על פי ההערכות ההגדלה תתבצע ע"י שילוב של רכישת מניות בשוק ההון והנפקת זכויות בנק ישראל. באופן ראשוני מדובר היה על הנפקה של 20% ממניות הבנק במחיר הנמוך בכ-15% ממחיר השוק. ההנפקה צפויה להכניס כ-600 מיליון שקל לבנק מה שיביא להגדלת הלימות ההון ב-0.5% כך שהלימות ההון תגיע מעבר ל-11%.

ההערכה היא כי משפחת ברונפמן תיהיה מעוניינת לנצל את המחיר הנמוך בו נסחרת מניית דיסקונט, וצפויה להגדיל את אחזקותיה בבנק לשיעור של 20%-25%, כך שביחד עם רובין שראן יחזיקו בעלי השליטה ב-35% מהבנק. החלטה פורמלית על הצורה בה תגדיל המשפחה את אחזקותיה טרם נתקבלה, והיום אף הוארך מועד ההחלטה בחודש נוסף.