Touch HD של HTC - טלפון מגע עם ממשק מצוין

ה-Touch HD הוא ללא ספק הטלפון הטוב והמהיר ביותר היום הפועל בארץ על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ומציע מסך מגע ■ כרגע אף מפעילה לא מוכרת אותו כאן, אבל ההערכות הן שבקרוב המצב ישתנה

חברות האלקטרוניקה אוהבות להצמיד את המילה HD - High Definition כמעט לכל מכשיר שמגיע היום עם מסך ומספק יכולות צפייה בווידיאו. הצמדת המילים האלו יוצרת תחושה שמסך המכשיר מספק איכויות תמונה הדומות לאלו שמסכי הטלוויזיה השטוחים נותנים, אבל מובן שהדבר רחוק מהמציאות. ולמה כל ההקדמה הזאת? משום שלמרות כל זאת, ה-Touch HD של HTC מצליח לשדרג צעד אחד קדימה בחוויית הצפייה מהטלפון הסלולרי, גם אם ממש לא מסוגל להציג שידורי HD.

* מסך - גדול ומשובח: הגודל כן קובע. איכות המסך המצוינת לא מסתפקת רק בתצוגת צבעים וחדות גבוהה, אלא בממדים מרשימים. גודל המסך עצום - 3.8 אינץ', קצת יותר גדול מה-iPhone (המגיע עם מסך בגודל 3.5 אינץ').

* ממשק - ניווט קל באמצעות מגע: מערכת ההפעלה של המכשיר היא ווינדוס מובייל 6.1, כאשר בדומה למכשירים אחרים של HTC מהשנה האחרונה, הטלפונים האלו מגיעים עם מעטפת של החברה, המסתירה את הממשק הגרוע והמסורבל של מיקרוסופט.

הממשק של HTC מציע חוויית שימוש במגע עם האצבע, המאפשרת למשתמש לנווט בין התפריטים בקלות, כאשר כל היישומים השכיחים נמצאים בעמוד הבית, החל מספר טלפונים מעוצב עם תמונות של אנשי הקשר שלכם ועוד הודעות SMS, לוח פגישות, מצב מזג האוויר, מיילים ואפילו חידוש - מצב המניות החשובות לכם.

Touch HD של HTC

* מקלדת - נוחה וגדולה: שדרוגים אחרים שאפשר למצוא בממשק בדגם הזה, לעומת דגמים אחרים של החברה הנמכרים בארץ, הם מקלדת גדולה יותר, המאפשרת לזנוח ברוב המקרים את עט המגע המשולב במכשיר. כפתורי האותיות בעברית הפכו לגדולים יותר, כאשר החברה שילבה תפריטי חצים מרווחים, המאפשרים לנווט בצורה נוחה יותר עם האצבע ולא רק עם העט.

* מהירות תגובה - מצוינת: אולם החידוש הגדול ביותר בממשק הוא לאו דווקא התוספות, אלא מהירות התגובה המצוינת של המכשיר. ה-Touch HD משלב מעבד במהירות 512 מגה הרץ, שמצליח בפעם הראשונה לאפשר למשתמשים לעבוד עם טלפון בעל מערכת הפעלה של מיקרוסופט בלי להתעצבן על האיטיות שלו.

* ניווט: יתרון נוסף לגודל של המסך מגיע בעקבות התקן ה-GPS המשולב בו. המסך, העוקף מכשירי ניווט פשוטים, מציע חוויית שימוש מוצלחת במיוחד. החיסרון היחיד במקרה הזה, הוא שהמסך משתקף בצורה קלה באור שמש ישיר בזמן נהיגה.

ניופאן טלקום המייבאת לארץ את HTC ייצרה לצורך השירות הזה ערכה הכוללת כבר את תוכנת הניווט iGO8, שמצליחה לנצל את המנוע הגראפי והמעבד של המכשיר הזה בצורה טובה גם כן. הערכה המשולבת עולה 5,000 שקל, והיא כוללת גם את מפות מערב אירופה, בנוסף לאלו של ישראל.

* מצלמה - מצוינת: מצלמת ה-5 מגה פיקסל מצוידת בפוקוס אוטומטי ואיכות באיכות גבוהה. חבל שאין כפתור ייעודי להפעלת המצלמה.

*מה עוד? יכולות נוספות של המכשיר כוללות: ספיקרפון באיכות סבירה, נגן מוזיקה ידידותי ובטרייה שתחזיק לכם יותר מיום שימוש.

* בשורה התחתונה - הכי טוב שיש בארץ: ה-Touch HD הוא ללא ספק הטלפון הטוב והמהיר ביותר היום הפועל בארץ על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט ומציע מסך מגע. כרגע אף מפעילה לא מוכרת אותו כאן, אבל ההערכות הן שבקרוב המצב ישתנה. חסרונותיו הם שאין פלאש, אין כפתור ייעודי למצלמה וקשה לצפות במסך באור שמש ישיר. יתרונותיו במהירות תגובה מוצלחת, במסך ענק באיכות גבוהה, בכרטיס 8 ג'יגה הכלול בערכה ובפיצ'רים כמו הפיכת הטלפון להשתקת הצלצול וחיישן אוטומטי לשינוי זווית המסך.

מחיר: כ-4,800 שקל בשוק הפתוח. להשיג דרך היבואן הרשמי ניופאן טלקום (newpan.co.il) ובחנויות המתמחות בסלולר.