מרדית' וויטני על מיזוג פעילות הברוקראז' של סיטי ומורגן סטנלי: "זו הדרך היחידה שסיטי יכלה לגייס מזומן באופן מיידי"

במסגרת המיזוג תקבל מורגן סטנלי 51% במיזם המשותף ; בתמורה לשליטה בסמית' בארני, תשלם מורגן סטנלי 2.7 מיליארד דולר במזומן באופן מיידי ; מעניקה לסיטי המלצת "תשואת חסר"

אנליסטית הבנקים, מרדית' וויטני מאופנהיימר פרסמה היום תגובה ראשונה למיזוג בין סיטיגרופ ומורגן סטנלי בתחום פעילות הברוקראז' באמצעות סמית' בארני, עליה הודיעו החברות אתמול (ג') בסיום המסחר בוול סטריט.

וויטני: "לדעתי, אין דרך אחרת לראות את המהלך הזה, זהו האופן המיידי בו יכלה סיטי לגייס כסף מזומן עוד לפני פרסום תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי של השנה. על רקע האתגרים המתמשכים של סיטי הנוגעים בירידת ערך נכסייה, אנו צופים כי סיטי תמשיך לנסות ולממש או למזג נכסים".

במסגרת המיזוג תקבל מורגן סטנלי 51% במיזם המשותף ובתמורה לנתח זה בפעילות חטיבת הברוקראז' של סיטיגרופ, סמית' בארני, תשלם מורגן סטנלי 2.7 מיליארד דולר במזומן באופן מיידי. בעת השלמת העסקה הצפויה במחצית השניה של שנת 2009, תכיר סיטי ברווחים של כ-9.5 מיליארד דולר לפני מס, או 5.8 מיליארד דולר לאחר מס.

לחברה הממוזגת יהיו כ-20,390 יועצים פיננסיים והיא תנהל נכסים בשווי 1.74 טריליון דולר. בזכות המיזוג יחסכו כ-1.1 מיליארד דולר, ברובם ב-18 החודשים הראשונים של המיזוג. הנשיא המשותף של מורגן סטנלי, ג'יימס גורמן יהיה יו"ר החברה וצ'רלי ג'ונסטון יהיה נשיא המייזם המשותף. למורגן סטנלי יהיו 4 מושבים בדירקטוריון החברה בעוד שלסיטי יהו שני מושבים.

תחת תנאי העסקה, חטיבות הברוקראז' של הגופים יאוחדן כשסיטי תעביר את סמית בארני, סמית בארני אוסטרליה וחברת הבת קילטר למורגן סטנלי בתמורה ל-49% במיזם המשותף ותשלום מקדמה במזומן של 2.7 מיליארד דולר. מורגן סטנלי יספק למיזם המשותף את חטיבת ניהול ההשקעות שלו.

וויטני מעניקה לסיטי המלצת "תשואת חסר" ומעריכה כי ב-2008 תציג החברה הפסד של 3.02 דולר למניה מתוכו ברבעון הרביעי הפסד של 0.75 דולר למניה. ב-2009 התמונה לא צפויה להשתפר וויטני צופה הפסד של 3.25 דולר למניה. לעומת סיטי, מורגן סטנלי צפוי להציג ב-2008 וגם ב-2009 רווח של 1.95 דולר למניה.