דו"ח חדש: עד 2050 - הפליטה הגלובלית של פחמן דו-חמצני תצטרך לרדת לרמה של 0 ולאחר מכן להיות שלילית

זאת, כדי להמנע מההשפעות הקטסטרופליות ביותר של שינוי האקלים ; מאז 1850, הטמפרטורה הגלובלית הממוצעת עלתה ב-0.8 מעלות

כדי להמנע מההשפעות הקטסטרופליות ביותר של שינוי האקלים, עד שנת 2050, הפליטה הגלובלית של פחמן דו-חמצני תצטרך לרדת לרמה של 0, או קרוב לכך, ולאחר מכן להיות שלילית. כך לפי דו"ח חדש של ה-Worldwatch Institute האמריקני, מוסד מחקר עצמאי המתמחה בפתרונות חדשניים בנושאים של סביבה וכלכלה.

המדובר בירידה גדולה יותר מזו שרוב מומחי האקלים וקובעי המדיניות קוראים לעשותה, כולל נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה, ששואף לירידה של 80% בפליטת הפחמן הדו-חמצני עד לאמצע המאה.

הגבלת פליטות הפחמן הדו-חמצני נועדה למנוע עלייה של יותר מ-2 מעלות צלסיוס בטמפרטורות הממוצעות בעולם, לעומת מה שהיה לפני המהפכה התעשייתית, אך במכון אומרים שאפילו זה - מסוכן מדי. "יש להפחית את ההתחממות הגלובלית מרמות שיא למעלה אחת (צלסיוס, או 1.8 מעלות פרנהייט) בהקדם האפשרי", אומר וויליאם הייר, מחבר-שותף של הדו"ח. "ברמה זו, כמה מהסיכונים יתפוגגו ויהיו ברקע".

מאז 1850, הטמפרטורה הגלובלית הממוצעת עלתה ב-0.8 מעלות.

לדברי הייר, פליטת גזי החממה הגלובלית תצטרך להגיע לשיא עד שנת 2020, ועד 2050 -לצנוח ב-85% מתחת לרמות של 1990, ולהמשיך לרדת גם לאחר מכן. הוא טוען כי במחצית השנייה של המאה, הפליטות הגלובליות של פחמן דו-חמצני צריכות להיות שליליות - כלומר, שהקליטה תהיה גדולה מהפליטה.