מחזיקי אג"ח של ארזים: "אם לא תשתפר גישת החברה - נדרוש פירעון מיידי"

באסיפתם היום האשימו את החברה במסירת מידע חלקי בלבד בדבר מצבה הפיננסי ; "בכסף שהחברה צריכה לשלם לנו, היא מבצעת רכישות עצמיות של אג"ח ומניות, ושיפוצים לנכסים בגרמניה"

מחזיקי אג"ח ב' של ארזים מודאגים. מועד התשלום הקרוב של הקופון וחלק מהקרן, בסוף מאי 2009, הולך ומתקרב, וההודעות לבורסה של חברת הנדל"ן שבשליטת מאיר גורביץ' אינן נוסכות ביטחון. באסיפת האג"ח שהתקיימה היום בתל אביב, נמתחה ביקורת על חוסר שיתוף הפעולה של הנהלת החברה, שלטענת המשקיעים לא מסרה מידע מהותי אליו נדרשה.

נאמן האג"ח, רו"ח שלמה אודם, הסביר שהחברה התבקשה על ידו לספק מידע לגבי תחזית תזרים מזומנים לשנתיים הקרובות, ניתוחי רגישות בהתאם לכל מיני אירועים עתידיים והסבר למהלך האחרון שביצעה, לרכישה עצמית של מניות ואג"ח, אך רק חלק מהמידע התקבל. נאמן האג"ח ונציג מחזיקי האג"ח, עו"ד יורם כהן, צפויים להיפגש עם הנהלת החברה ועם גורביץ' ביום ראשון הקרוב.

"נתקלנו בהתנגדות מצד החברה למסירת מידע, וספק רב אם תשובות כאלו היו ניתנות לבנקים שנותנים אשראי", אמר עו"ד כהן. "אני מקווה שארזים תשקול את צעדיה עד לפגישה של יום ראשון. אם הפגישה לא תהיה משביעת רצון, סביר להניח שהנאמן יזמן פגישה נוספת של מחזיקי האג"ח, בה נדון גם בפירעון מיידי של האג"ח. החברה גילתה כלפינו עד כה עמדה שלילית", סיכם כהן.

נאמן האג"ח ציין שההתנהלות מול החברה לוותה בהתמהמהות מצידה ובצורך מתמיד בשליחת תזכורות. רו"ח אודם אף התייעץ עם רשות ניירות ערך במספר עניינים, כולל חוסר שיתוף הפעולה מצד החברה, ולדבריו הרשות הצליחה לזרז את החברה. היועץ המשפטי והחשב של ארזים, שהשתתפו באסיפה, סירבו לדבר בה.

באסיפת האג"ח הקודמת של ארזים, בהשתתפות מחזיקי כל סדרות האג"ח, אמר גורביץ' כי אינו יכול להתחייב שייצא מהמשבר ויחזיר את החוב. יום לאחר מכן הפתיעה החברה במהלך של רכישת מניות ואג"ח, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בהמשך, דיווחה החברה שרכישת המניות הייתה תנאי לרכישת האג"ח, ושהמהלך דווקא משפר את תזרים המזומנים שלה ומטיב בכך עם מחזיקי האג"ח. הפרוטוקולים של הדיונים בהם הוחלט על רכישת המניות, הועברו לנאמן האג"ח.

"נגיע ליום א', ונחליט מה הלאה"

מרבית מחזיקי האג"ח העדיפו היום באסיפה להמתין לתוצאות הפגישה עם גורביץ' ביום א', אך היו כמה לוחמניים יותר שדרשו פירעון מיידי של האג"ח. "בכסף שהחברה צריכה להשתמש כדי לשלם לי את התשלום הקרוב, הם מבצעים רכישות עצמיות של אג"ח ומניות, ושיפוצים לנכסים בגרמניה. אני רוצה לדעת איך הם נערכים לשלם לנו", תבע אחד המשתתפים.

ההצבעה בשאלה אם למנות נציגות תושלם באסיפת האג"ח הבאה, כאמור בהתאם לתוצאות הפגישה עם הנהלת החברה ביום א'. שתי החלטות חשובות שכן התקבלו באסיפה היום הן: לדרוש מארזים לחשוף לכלל ציבור המשקיעים את דו"ח תזרים המזומנים שנמסר לנאמן כמסמך חסוי, וכן לדרוש הסבר כיצד בכוונת החברה לשלם את החזר הקרן והריבית הקרוב.

[לאתר אפיקים סולידיים]