ארה"ב: חשוד בשיתוף-פעולה עם מיידוף לא הופיע לחקירה שנקבעה לו

רוברט ג'פה, ידיד ושותף עסקי חשוב של ברנרד מיידוף, חשוד שסייע להונאה שלו כשפעל להפנות משקיעים אל הקרן שניהל מיידוף - וגרם להם בכך לאובדן של מיליארדי דולרים

רוברט ג'פה, 64, ידיד ושותף עסקי חשוב של ברנרד מיידוף, לא התייצב אתמול (ג') להעיד בפני רשויות הפיקוח במסצ'וסטס. ג'פה חשוד שסייע להונאה של מיידוף, כשפעל להפנות משקיעים אל הקרן שניהל מיידוף, וגרם להם בכך לאובדן של מיליארדי דולרים.

ג'פה קיבל בדצמבר צו להעיד על פעילותו העסקית של מיידוף. מועד העדות נקבע לאתמול (ג') בשעה עשר בבוקר. דובר רשות הפיקוח במסצ'וסטס אמר שג'פה לא ציית לצו ולא הופיע במועד. דוברו של ג'פה, ג'וש הוכברג, אמר שג'פה נמצא כעת בטיפול רפואי, ולא היה ביכולתו להשתתף בפגישה.

בריאן מקניף, אחד מדובריו של מזכיר המדינה של מסצ'וסטס, וויליאם גלווין, אמר כי "הרשויות מתכוונות לאכוף את הצו, ולנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי להגן על המשקיעים במסצ'וסטס".

גלווין הפך לראשון מבין הרגולטורים בארה"ב שבדק את פרשת המרמה, כאשר הוא הורה בדצמבר לקונמד סקיוריטיס, חברה ששיווקה את מוצרי ההשקעה של מיידוף, ושהעסיקה את ג'פה קרוב לעשרים שנה, להציג את כל המסמכים שקשורים להשקעות שמנהל מיידוף. מיידוף הוא אחד הבעלים של קונמד, שעל-פי החשד, הוקמה כדי לפתות לקוחות להשקיע אצל מיידוף.

ג'פה מחזיק בבתים בפאלם ביץ' וברובע יוקרתי בבוסטון, והוא חתנו של אחד המשקיעים הגדולים אצל מיידוף, קארל שפירו. ג'פה מסר, באמצעות דובר, כי "אין לו כל מידע שהוא על המרמה, ובדומה לרבים אחרים הוא נפל קורבן למאורעות הטרגיים האלה".