על רקע הירידה העולמית בביקושים: מחיר הנפט ירד ב-5% ל-35.4 דולר לחבית - רמתו הנמוכה מזה 4 שבועות

[למדור שוקי עולם] מוקדם יותר מחירו צנח ב-10.2% לאחר שארגון אופ"ק מסר כי הביקושים למוצרי הנפט, יצנחו ב-4.2% השנה, על רקע המיתון העולמי ; נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), הפחית היום את שיעור הריבית ב-0.5% לרמה של 2% ; אירופה ננעלה בירידות

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש פברואר, ננעל בירידה של 5% שהם 1.88 דולר, וננעל על 35.4 דולר לחבית - מחירו הנמוך מזה 4 שבועות.

מוקדם יותר מחירו של הזהב השחור צנח ב-10.2% בבורסת הסחורות בניו יורק ונסחר תמורת 33.46 דולר לחבית. הצניחה במחיר הנפט באה לאחר שארגון אופ"ק מסר כי הביקושים למוצרי הנפט, יצנחו ב-4.2% השנה, על רקע המיתון העולמי.

אספקת הנפט ומוצריו של אופ"ק, יתכווצו ב-1.4 מיליון חביות ל-29.5 מיליון חביות ביום, כך לפי דיווח מאופ"ק היום. הביקוש לדלקים נפל ב-6% בשנה החולפת - הירידה השנתית החדה ביותר מאז 1980, כשמחירם הרקיעו שחקים והכלכלה התכווצה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר ננעל בירידה של 5%, שהם 1.88 דולר ל-35.4 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ז'אן קלוד טרישה, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), הפחית היום (ה') את שיעור הריבית ב-0.5% לרמה של 2%, בהתאם לתחזיות, האנליסטים ועל רקע סימנים למיתון מתמשך ב-15 מדינות מרחב האירו

מדד המחירים לצרכן (CPI) של אזור האירו אישר כי האינפלציה היא ברמה של 1.6% מתחילת השנה עד דצמבר, בהתאם לתחזיות אך מתחת ליעד של הבנק המרכזי של אירופה שעומד על 2%.

עוד בזירת הסחורות:ריו טינטו הודיעה היום כי ייצור הפלדה הצטמצם ב-18% ברבעון הרביעי כתוצאה מירידה חדה בביקושים מצידה של סין.

[לאתר חוזים עתידיים]