אינטל עמדה בתחזיות האנליסטים עם רווח של 4 סנט למניה ברבעון הרביעי - המניה עולה ב-3% במסחר המאוחר

הרווח הרבעוני צנח ב-90% לעומת אשתקד ל-234 מיליון דולר ; ההכנסות נפלו ב-22% והסתכמו ב-8.2 מיליארד דולר, בהתאם לצפי האנליסטים ; על רקע אי-ודאות כלכלית ויכולת חיזוי מוגבלת, אינטל לא מסרה תחזית להכנסות של הרבעון הבא

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, אינטל, פירסמה לפני זמן קצר (ה'), לאחר סיום המסחר בוול סטריט, על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008.

תוצאותיה של אינטל תאמו את צפי האנליסטים בוול סטריט, כשהסתכמו ב-4 סנט למניה. במונחים מספריים, הרווח הרבעוני צנח ב-90% ל-234 מיליון דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר, שהם 38 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסותיה של אינטל נפלו ברבעון הרביעי ב-22% והסתכמו ב-8.2 מיליארד דולר, בהתאם לצפי האנליסטים.

התוצאות כוללות הוצאה חד פעמית בסך כמיליארד דולר כתוצאה מהשקעתה במפעילה הסלולרית Clearwire. אינטל הפכה להיות בעלת מניות בחברה כדי לקדם את סטנדרט ה-WiMAX לאינטרנט אלחוטי רחב פס.

החברה מסרה כי על רקע אי-ודאות כלכלית ויכולת חיזוי מוגבלת, אינטל לא תמסור תחזית להכנסות של הרבעון הבא.

במסחר בוול סטריט הערב, מניית אינטל ירדה ב-1.6% ועם פרסום הדו"חות המניה רושמת עלייה של כ-3%.

נזכיר כי בשבוע שעבר, אינטל הודיעה כי לא תעמוד בתחזית המכירות ברבעון הרביעי, לאור הידרדרות נוספת בביקושי לקוחותיה לשבבים בשל המשבר העולמי. זוהי האזהרה השנייה של החברה בחודשיים.

בנובמבר היא כבר קיצצה את תחזית ההכנסות שלה ב-14%, ובשבוע שעבר העריכה כי הכנסותיה ירשמו ירידה של 20% מהרבעון הקודם ושל 23% מהרבעון המקביל. ממעמדה של אינטל בשוק העולמי ניתן להסיק כי גם חברות אחרות בתחום סבלו מירידה דרמטית בהוצאה על הטכנולוגיה שהתרחשה ברבעון הרביעי. העובדה שאינטל נדרשה לעדכן את התחזיות שלה פעמיים באותו הרבעון מצביעה על האטה מהירה ובלתי צפויה.

החברה ציינה שהירידה היא "תוצאת ההיחלשות הנמשכת בביקוש הצרכנים וקיצוצי מלאי שמחזיקים לקוחותינו בשרשרת האספקה העולמית למחשבים אישיים". בנוסף להורדת רמות המלאי של לקוחותיה, היא תלתה את האשם בהמשך ירידת ההכנסות שלה ב"ביקוש חלש מהצפוי בכל הגיאוגרפיות ובכל הסגמנטים בהם החברה פועלת".