קונדוליסה רייס: "אי אפשר לצפות מהישראלים לחיות תחת כזה סיכון"

(עדכונים שוטפים) - חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה" ; ציפי לבני: "ההסכם כולל צעדים ספציפיים לעצור את הברחות הנשק לרצועה" ; לאחר סיום הפוגת האש ההומניטרית בעזה: פצוע בינוני מפגיעת טיל גראד בבית באשדוד

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

לאחר ערב ולילה שקטים ביישובי הדרום, הבוקר שוב התחדש הירי: שתי רקטות גראד התפוצצו בצהריים בקרית גת, ושלושה בני אדם נפצעו קל. באשדוד פגעה רקטה נוספת ישירות במפעל וגרמה נזק כבד - אולם למרבה המזל, לא היו נפגעים. מוקדם יותר נחת קסאם באיזור אופקים, ואיש לא נפגע. באר שבע נשמעה אזעקה, אולם מדובר בתקלה במערכת הצופרים - ולא באזעקת אמת.

מאז הבוקר נורו רקטות קסאם נוספות לעבר יישובי עוטף עזה, 3 מהן נחתו בשטחים פתוחים. 2 רקטות נחתו בשטח של יישוב במועצה האזורית אשכול, נזק נגרם למבנים חקלאיים ואין נפגעים. מוסיף להיות קשה מצבו של אוראל איזראלוב בן ה-7, שנפצע אתמול מטיל גראד בבאר שבע.

לאחר סיום הפוגת האש ההומניטרית בעזה: מטח של טילים על יישובי הדרום. טיל גראד פגע בבית באשדוד, שם פצוע בינוני, פצוע קל מרסיסים ו-13 נפגעי חרדה. זמן קצר לפני כן התפוצץ בחצר בית באשקלון, ככל הנראה אדם אחד נפצע באורח קל. 2 טילי גראד נחתו בעיר קריית גת, צוותי מד"א טיפלו ב-3 פצועים במצב קל, ועוד מספר נפגעי חרדה. הם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

זמן קצר לאחר מכן נורה טיל נוסף אל העיר אשדוד, שם זוהתה פגיעה ישירה בתוך העיר, וישנם מספר נפגעי חרדה. אזעקה נשמעה גם בבאר שבע, שם מדובר בתקלה במערכת הצופרים. בשעות הערב שלוש רקטות נורו לעבר הנגב המערבי ללא נפגעים. בסך הכל נורו היום 23 רקטות.

היום נשמעה התבטאות חריפה של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן - שקרא להרחיק את ישראל מהאו"ם, כל עוד אינה נשמעת לקריאות מועצת הביטחון להפסקת אש. לקראת הגעתו של מזכ"ל האו"ם לאנקרה שאל ארדואן: "איך מדינה שאינה מיישמת את החלטות מועצת הביטחון מרשה לעצמה להיכנס לאו"ם?"

החמאס ממשיך לספוג את אש צה"ל

הלילה הפציצו הכוחות יותר מ-40 יעדים באיזור רצועת עזה, ביניהם - שני מוצבים של החמאס, בית של פעיל, שש חוליות, ארבע מנהרות, שמונה אזורים שמהם שיגרו פעילי חמאס רקטות לעבר ישראל ו-3 מחסנים שאיחסנו אמצעי לחימה, ביניהם מבנה שנמצא בתוך מחנה אימונים של חמאס.

מספר מטרות הופגזו על ידי כוחות חיל האוויר בסיוע הכוחות הקרקעיים. לא היו נפגעים לכוחותינו בפעולות צה"ל הלילה.

אמש פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברשות הפלסטינית כי הנזקים מהתקיפה הישראלית בעזה נאמדים בכ-1.4 מיליארד דולר, וכי כ-26 אלף פלסטינים נותרו ללא קורת גג לאחר שישראל הרסה כ-20 אלף בנייני מגורים.

קונדוליסה רייס: "אי אפשר לצפות מהישראלים לחיות תחת כזה סיכון"

"בתקווה - אנחנו בשלב הסופי של המבצע, כאשר אנו מקבלים דיווחים שוטפים מגלעד ומלבני", כך אמר הבוקר דוברו של ראש הממשלה אולמרט, מארק רגב, לסוכנויות הידיעות הזרות. רגב התייחס לפגישתו של ראש המטה המדיני-ביטחוני, עמוס גלעד, היום עם בכירים במצרים ולפגישתה של שרת החוץ לבני עם קונדוליסה רייס בוושינגטון.

"אי אפשר לצפות מהישראלים לחיות תחת כזה סיכון", אמרה במסיבת העיתונאים המשותפת לה ולשרת החוץ ציפי לבני. "החמאסז הוא האחראי לעימות הנוכחי בין ישראל לפלסטינים". לדבריה, הסכם ההבנות עונה על צרכיה של ישראל והוא כולל בצעדים ש"ארה"ב והקהילה הבינלאומית יכולים לנקוט כדי לסייע לכך".

עוד הוסיפה רייס, כי יש צורך לסייע הומניטרית לתושבים בעזה. "השרה לבני ואני שוחחנו כעל סיוע לארגונים כדי לסייע לחפים מפשע בעזה. ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל, להמשיך שיחות בילטרליות לקראת פיתרון של שתי מדינות".

ציפי לבני: "ההסכם כולל צעדים ספציפיים לעצור את הברחות הנשק לרצועה"

לבני אמרה שהפסקת האש לא תגיע מקריאה להפסקת אש. "כשעזבנו את עזה, החמאס טען שהטרור גרם לנו לעזוב, אבל האמת היא שהשלום גרם לנו לעזוב והטרור גרם לנו ולחיילינו לחזור לשם". לדבריה, כדי שתהיה הפסקת אש צריכה להיות הפסקה של הברחת נשק לתוך עזה. "נכון, שגם לאחר שתסתיים הלחימה נשמור על זכותנו לשמור על בטחוננו נגד טרור בעזה, הניתן למניעה באמצעות פעילות הקהילה הבינלאומית".

"לא אפרט, אבל ההסכם כולל צעדים ספציפיים לעצור את הברחת הנשק ולמנוע מאיראן ומדמשק הברחת נשק. באותו זמן המחויבות שלנו לשלום ולשתי מדינות לשני עמים דורש לא רק דיונים עם הפרטנר שלנו - הרשות הפלסטינית - אלא גם פעילות נחושה נגד הטרור".

שרת החוץ הודתה לממשל ולקונדוליסה רייס על הרצון שלהם לחתום על ההסכם במה שכינתה "מהירות שיא": "אנחנו מעריכים את ההנהגה הזו תחת בוש ובטוחים כי תמשיך גם תחת ממשלו של אובמה". לבני הודתה למזכירת המדינה האמריקנית על החברות בשנים האחרונות באומרה כי "יש עוד הרבה משימות לעתיד".

מקורות ישראליים ומערביים אמרו הבוקר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ישראל דחתה חלק מהתנאים שחמאס הציב להפסקת אש בעזה". בין השאר לפי הדיווח, דחו בישראל את הגדרת הזמן הברורה של הפסקת האש והצעות שונות באשר לכוח שינהל את מעברי הגבול לרצועה.