הממשל האמריקני נחלץ גם לעזרת סיטיגרופ: יעניק לה ערבויות של 300 מיליארד דולר; סיטי תתפצל לשתי חברות

הפסידה ברבעון הרביעי 8.3 מיליארד דולר ; ההפסד מפעולות רגילות הסתכם ב-12.14 מיליארד דולר ; ההפסד למניה - 1.72 דולר - לעומת התחזיות להפסד של 1.19 דולר למניה

קבוצת הבנקאות סיטיגרופ הודיעה היום (ו') באופן סופי כי תתפצל לשני עסקים: החלק הראשון, סיטיקורפ, יתמקד בבנקאות מסורתית והשני, סיטי הולדינג, יחזיק בחלקים המתמקדים בהשקעות "מסוכנות" יותר.

בנוסף, הממשל האמריקני נחלץ לעזרת מערכת הבנקאות בניסיון לבלום את הידרדרות המגזר הפיננסי. אחרי שהודיע מוקדם יותר כי ישקיע 20 מיליארד דולר בבנק אוף אמריקה ויעניק ערבויות לנכסיו בסך 118 מיליארד דולר, הודיעה סיטיגרופ, במקביל לפרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, כי זכתה לערבות דומה - לנכסים בשווי 301 מיליארד דולר.

ההפסד הנקי של סיטיגרופ ברבעון הרביעי הסתכם ב-8.3 מיליארד דולר. ההפסד מפעולות רגילות הסתכם ב-12.14 מיליארד דולר.

קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט צפה כי סיטי תציג מכירות רבעוניות של 14.16 מיליארד דולר והפסד של 1.19 דולר למניה.

הודעתה של סיטי היום מגיעה לאחר שבמשך השבוע דיוווחה על מגעים לקראת הפיצול. שלשום (ד') הודיעה קבוצת הבנקאות כי תפצל את עצמה באמצעות הפרדתן של שתי יחידות בעלות מקדם סיכון גבוה יותר - יחידת האשראי הצרכני ויחידת ניירות הערך - מיחידות הבנקאות המסחרית הגלובלית, וזאת בניסיון להבטיח את הישרדות הבנק.

מקורות בסיטי אמרו שהבנק יעביר נכסים ופעילויות בלתי רצויים בשווי כולל של יותר מ-600 מיליארד דולר, שמהווים שליש ממאזנו, ליחידה "שאינה יחידת ליבה", במטרה לבודד נכסים ופעילויות אלה מחלקיו הבריאים יותר של הבנק.

במקביל, בסוף השבוע דיווחו סיטי ומורגן סטנלי כי הן מנהלות מו"מ למיזוג חטיבות הברוקראז' שלהן.