המיתון מגיע למסך הקטן: קבוצת דורי מדיה פרסמה אזהרת הכנסות ורווח

החברה מעריכה כי ההכנסות ב-2008 יגדלו ל-50 מיליון דולר - גידול של 70% ; הרווח לפני מס יסתכם ב-4-6 מיליון דולר, אך מעריכה כי תשמור על רווחיות ב-2009 ; המניה צנחה בתגובה ב-45.5% בבורסה המשנית בלונדון

המיתון מגיע גם למסך הקטן, והוכחה לכך מכיוונו של שוק ההון מגיעה היום דווקא מלונדון הרחוקה. קבוצת דורי מדיה , העוסקת בהפקה, ייצוא וייבוא של פורמטים טלוויזיונים לארץ מחו"ל וההפך, פרסמה אזהרת הכנסות ורווח.

מניות הקבוצה, בה נדב פלטי משמש נשיא ומנכ"ל, נסחרות בבורסה המשנית בלונדון (ה-AIM). על פי ההודעה שיצאה לאור בבורסה, מעריכה הקבוצה כי ההכנסות ב-2008 יגדלו ל-50 מיליון דולר בלבד, מה שגוזר עלייה שנתית של 66.7%, רובו ככולו נובע מהסכם התוכן עם HOT , לה מפיקה הקבוצה ערוצים כדוגמת ערוץ 3. הרווח לפני מס יסתכם ב-4-6 מיליון דולר.

"קבוצת דורי מדיה חוותה האטה מודגשת במכירותיה ברבעון הרביעי - בדרך כלל הרבעון החזק בשנה", מציינת החברה בהודעתה לבורסה. "הדבר משוקף ברוכשי תוכניות לאור התנאים הכלכליים, ודחיות באישור הצעות להפקת טלנובלות בארגנטינה ובישראל, למרות שאלו הנוגעות ל-2009 אושרו לבסוף". עוד מציינת החברה, כי ההסכם עם HOT גוזר רווחיות נמוכה יותר, "כמצופה".

המניה צנחה בתגובה ב-45.5% בבורסה המשנית בלונדון בתמורה כספית מוערכת של 57.88 אלף ליש"ט (בהנחת השער הגבוה במסחר היום). עם תום המסחר, נסחרת המנייה לפי שווי שוק כולל של 10.41 מיליון ליש"ט. המניה נעלה את המסחר אתמול (ה') בשער גבוה יותר מזה שאיתו סיימה את 2008 - כך שמתחילת השנה צנחה בשיעור קטן מעט יותר (41.9%-). שער המניה בנעילה הערב עמד על 45 פני.

מהדיווח עולה, כי החברה תפרסם את הדו"חות השנתיים בסוף פברואר, אז תספק למשקיעים תחזית מעודכנת לתוצאות הכספיות הצפויות ב-2009. מכל פנים, החברה מצפה כי תשמור על רווח גם בשנה הנוכחית. נזכיר, כי הקבוצה פנתה בעבר ליועץ הממונה (מעין חתם המלווה את פעילות החברות הנסחרות בבורסת ה-AIM, א"ו) בבקשה לבצע רכישה עצמית של מניותיה, אולם זו לא אושרה לה עד פרסום הדו"חות הכספיים.

כחברה שמניותיה נסחרות בלונדון, מחויבת דורי מדיה בפרסום דו"חות כספיים רק אחת לחצי שנה. במחצית הראשונה של 2008, רשמה הקבוצה רווח נקי של 3.5 מיליון דולר - עלייה של 86%. הכנסות החברה הסתכמו במחצית זו בכ-27.8 מיליון דולר, גידול של כ-120% לעומת התקופה המקבילה, שנבע לטענת הקבוצה בעיקר בזכות הפעלת ערוצי הסרטים והסדרות עבור חברת הכבלים HOT , מכרז בו זכתה הקבוצה בתחילת 2008. אז פרסמה החברה כי תעלה אתר אינטרנט מסחרי (Novebox.com) המוקדש ליצירת קהילה מקוונת סביב טלנובלות.

דורי מדיה גרופדורי מדיה גרופ