כצפוי: בנק הפועלים הודיע על ביטול רכישת בנק SDM הרוסי

התנאים להשלמת הרכישה היו אמורים להתקיים עד יום שישי האחרון, ה-16 בינואר, אך "על רקע ההתפתחויות בכלכלה העולמית בכלל - וברוסיה בפרט - הרכישה התבטלה"

בנק הפועלים הודיע הבוקר (א') לבורסה, על ביטול העסקה לרכישת בנק SDM ברוסיה.

הבנק הודיע כי כל התנאים להשלמת הרכישה היו אמורים להתקיים עד יום שישי האחרון, ה-16 בינואר, אך "על רקע ההתפתחויות בכלכלה העולמית בכלל, וברוסיה בפרט, לא נתקבל היתר נגיד בנק ישראל לרכישה ולא נתקיימו כל התנאים המתלים להשלמתה והרכישה התבטלה". לשון ההודעה.

אותן התפתחויות בכלכלה ברוסיה, כוללות הרעת המצב הגיאו-פוליטי והכלכלי במדינה. דירקטוריון בנק הפועלים, בראשות דני דנקנר, צפוי לדון בימים אלה בתוכנית העבודה של הבנק ובכללה אסטרטגיית הפעילות בחו"ל. לאחר הדיונים יתקבלו ההחלטות הרשמיות.

בתוך בנק הפועלים נשמעו מזה חודשים קולות הקוראים לביטול רכישת הבנק ברוסיה מאחר והתנאים המאקרו-כלכליים השתנו באופן דרסטי בחודשים האחרונים, כלכלת רוסיה נמצאת בצניחה והסיכון הגיאו-פוליטי גדל.

בד בבד הביעו גורמים בפיקוח על הבנקים אי שביעות רצון ניכרת מאפשרות הרכישה ברוסיה.

נזכיר כי ביולי, לאחר מו"מ שנמשך יותר משנה, חתם בנק הפועלים על הסכם לרכישת 78% ממניות הבנק הרוסי SDM בתמורה ל-111 מיליון דולר, ששיקפו לבנק שווי של 142 מיליון דולר. על פי ההסכם, בעל השליטה כיום, יו"ר הבנק אנטולי לנדסמן, היה אמור להישאר עם 15% ממניות הבנק למשך חמש שנים, במהלכן היה צפוי להמשיך ולשמש כיו"ר. סוכם גם כי לבנק פועלים יהיה נציג בדירקטוריון.

השלמת הרכישה היתה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים בישראל וברוסיה. רק באוקטובר ביטל נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את ההיתר שנתן לבנק הפועלים לרכוש בנק באוקראינה ובכך חילץ את בנק הפועלים מעסקה בעייתית מאוד.