פסגות תערוב לאגרות חוב שהנפיקו קופות הגמל של פריזמה: תעמיד הלוואה של 50 מיליון שקל ושטר חוב של 120 מיליון שקל

כמו כן, לפריזמה תינתן אופציה לרכוש כ-6% נוספים מהון המניות של פסגות - מעבר ל-24% עליהם הסכימו ; קופות הגמל של פריזמה הנפיקו שתי סדרות אג"ח לפני שנתיים בערך נקוב של 53 מיליון שקל כל אחת

פסגות בית השקעות הודיעה היום (א') באופן רשמי לבורסה, על הרכישה של קופות הגמל של פריזמה, כפי שפורסם ב"גלובס" ביום חמישי. בהתאם לעסקה, קופות הגמל של פריזמה, בית ההשקעות שבבעלות קרן מרקסטון ובניהולו של יובל גביש, יעברו לבעלות פסגות.

על פי מתווה העסקה, פריזמה תקבל 24% מפסגות, והוא כולל מנגנון התאמת המחיר בעת סגירת העסקה, שכן תרחיש בו פריזמה תמשיך לאבד מנכסיה הוא בהחלט אפשרי. לפיכך, יתכן שחלקה של פריזמה בפסגות יהיה לבסוף נמוך מ-24%. בכל מקרה, העסקה מותנית באישור הרגולטורים והבנקים.

כמו כן, לחברת פריזמה תינתן אופציה לרכוש כ-6% נוספים מהון המניות של פסגות. בנוסף להחלפת המניות, פסגות תעניק לפריזמה שטר חוב בסך 120 מיליון שקל, וכן הלוואה בסך 50 מיליון שקל.

לפריזמה חובות לבנקים בהיקף של כמיליארד שקל לפני ריבית והצמדה, באמצעותו רכש בית ההשקעות את הנכסים המנוהלים. בנוסף לחוב הבנקאי, הנפיק פריזמה שתי סדרות של אג"ח לפני כשנתיים. סדרה אחת באמצעות החברה הבת פריזמה גמל, והשנייה - פריזמה קופות גמל החדשה, שתיהן בערך נקוב של 53 מיליון שקל, כל אחת. הסדרות הן פרטיות ונסחרות בפלטפורמת "רצף מוסדיים" בבורסה לניירות-ערך בבורסה בת"א.

כיוון שהשער של כל איגרת מוגדר כאגורה בודדת אחת (לעומת ערכן הנקוב, הגבוה פי 100), המח"מ שלהן (משך החיים הממוצע של האיגרת, עד החזר ההשקעה במלואה מפרעונות קרן וריבית גם יחד, א"ו) נאמדת ב-844.9 שנים ברוטו. בשל השער המזערי, התשואה כה גבוהה שאף אינה מחושבת - בהנחת שער השווה לערכן הנקוב מדובר בתשואה של 8.82%. שתי הסדרות אינן מדורגות, צמודות למדד המחירים לצרכן ונושאות ריבית קבועה בשיעור 6.5% לשנה. למעשה, באמצעות ההלוואה ושטר החוב של פסגות, היא ערבה לשתי סדרות אלו, אשר ייפדו באוגוסט 2018.

נזכיר כי לצורך העסקה, שווי הקופות של פריזמה שוערך בכ-600 מיליון שקל, מה שמשקף לפסגות שווי של 2.2 מיליארד שקל. לאחר השלמת העסקה, תנהל פסגות, בית ההשקעות שבבעלות קרן יורק בראשותו של אריק שטיינברג ובניהולו של רועי ורמוס, כ-40 מיליון שקל בקופות גמל וכ-100 מיליארד שקל בסך הכל. כבר כעת, פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בישראל ולאחר השלמת העסקה הוא יגדיל את הפער ממתחריו עוד יותר.