מנהל בתי המשפט וראש לשכת עוה"ד יעמדו בראש צוות לצמצום העומס בבתי המשפט

מטרת הצוות היא לגבש מתווה להתמודדות עם מלאי התיקים הרב המקשה על התנהלות המערכת ; ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון: "אם הפרויקט יצליח, הוא יהיה בבחינת תיקון היסטורי בעולם המשפט"

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, הקימו באחרונה צוות משותף בראשותם, לקביעת מתווה לצמצום מלאי התיקים העומדים ותלויים בבתי המשפט.

חברי הצוות מטעם מערכת בתי המשפט הם השופט ישעיהו שנלר מהמחוזי בתל-אביב; היועצת המשפטית של הנהלת בתי המשפט, עו"ד לאה רקובר; סמנכ"לית תפעול מזכירויות בהנהלת בתי המשפט, שלומית לוי-לביא; ועו"ד ברק לייזר, עוזר בכיר למנהל בתי המשפט.

מטעם הלשכה יהיו חברים בצוות המשנה לראש הלשכה, עו"ד ד"ר משה וינברג; יו"ר תכנית "שכר מצווה", עו"ד יוסי תוסיה-כהן; יו"ר ועדת חקיקה בפורום בתי המשפט של הלשכה, עו"ד הלל איש-שלום; ויו"ר מוסד הבוררות (בהקמה) של הלשכה, עו"ד צבי פירון.

מטרת הצוות היא לגבש מתווה להתמודדות עם מלאי התיקים הרב המקשה על התנהלות המערכת.

מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, אמר כי "המערכת בוחנת באופן שוטף פתרונות שעשויים לשפר ולייעל את המצב. הצוות שהוקם הינו כלי נוסף עבורה בגיבוש יוזמות להתמודדות עם המצב. תפקידו של הצוות לבחון ולהציע דרכים להתמודדות עם עשרות אלפי תיקים המכבידים על המערכת ולגבש מתווה להתמודדות עם היקף התיקים הרב".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, אמר כי "הפתרונות לעומס בבתי המשפט אינם מקומיים. הפתרון המהותי יהיה על-ידי הוספת 300 שופטים למערכת. אולם מאחר שלא ניתן למנות שופטים, נותרה האפשרות להיעזר בציבור עורכי הדין. אם הפרויקט יצליח, הוא יהיה בבחינת תיקון היסטורי בעולם המשפט".