סולודקין קבעה: הוא זכאי

על נימוקיה של חברת הכנסת לחפותו של החשוד ברצח הנערה תאיר ראדה מקצרין

מרינה סולודקין שייכת למחנה חברי הכנסת ששמם נשמע מוכר, אבל לא ממש זוכרים מי ומה היא ולאיזו מפלגה היא שייכת. במקרה של סולודקין זה גם נובע מריבוי המפלגות אליהן השתייכה. למי שאינו יודע, אז לאחרונה היא בקדימה. אבל אתמול (א') היא היתה בנצרת, וליתר דיוק בבניין בית המשפט המחוזי. המשפט שמשך אותה למקום היה זה של רומן זדורוב, החשוד ברצח הנערה תאיר ראדה מקצרין.

כשהגיעה סולודקין לביהמ"ש התברר שהיא לא באה למקום בידיים ריקות אלא עם טענות משפטיות מנומקות, לאמור: "עולים לא מכירים את חוקי המדינה, יש ראיות אבל הן לא מובילות לזדורוב. יש חוסר ראיות והתרשלות בחקירה". וסיכמה: "תפרו לו תיק". לאחר שקבעה שאין ראיות מספיקות נגד זדורוב, כלומר שהוא זכאי, מצאה סולודקין לנכון להבהיר: "לא אקבע כאן אם הוא אשם או לא".

עכשיו שנבין: המשפט הזה נמשך כבר חודשים רבים והתיק נחשב לאחד המורכבים והמסובכים. עמלים עליו עו"ד רבים משני הצדדים, כמות המסמכים היא אסטרונומית, ומדובר במאות עדים. המשפט עוד רחוק מאוד מסיומו. נוכחות סולודקין בביהמ"ש מסתכמת בפעם אחת בלבד, אתמול. אבל זה הספיק לה כדי לקבוע: אין ראיות, תפרו תיק. כלומר: הוא זכאי, הוא זכאי, הוא זכאי.

מה הקפיץ את סולודקין, תמהו בתי המשפט. מה היא בכלל עושה בסיפור הזה? גם לכך היתה לסולודקין תשובה מוכנה מראש: "אני כאן כנציגת הקהילה הרוסית". אהה... אבל המשפט הבא מסביר יותר: "התעניינות הקהילה במשפט הולכת וגוברת". אההה!!!! ואז נזכרים: נו בטח, יש בחירות!!! ולמען המטרה הזאת ביצעה סולודקין שורת דברים פסולים: היא הפרה את כלל הפרדת הרשויות, לפיו הרשות המחוקקת אינה מתערבת בשום אופן בענייני הרשות השופטת. בטח לא חורצת דין במהלך משפט.

וסולדוקין עשתה דבר מכוער מאין כמותו: ילדה נרצחה, כל המדינה הזדעזעה, עכשיו יש משפט, ואז באה האשה הזאת והופכת את הפרשה הטרגית לקרקס בחירות. פויה. מישהו צריך לקחת את סולודקין אל ועדת הבחירות. אסור שאשה כזאת תשב בכנסת. *