אובקיור השלימה גיוס נבדקות לניסוי בהשמנת נשים בגיל הפוריות

החברה לא הצליחה להראות יעילות של התרופה בכלל האוכלוסיה, ולכן עברה לתת-קבוצה

חברת Obecure, החברה-הבת של ביו-לייט הנסחרת בתל אביב, הודיעה אתמול על השלמת גיוס 180 הנבדקות לניסוי בתרופה נגד השמנה בנשים בגיל הפוריות.

היום דווקא ירדה מניית החברה ב-8%, אך זהו חלק מהמימוש שמגיע אחרי טיפוס של מעל 300% בשבוע שעבר, עקב הודעה על השלמת ניסוי בחברה בת אחרת של ביו-לייט, זטיק. שווי החברה כעת הוא 25.5 מיליון שקל. תנודות אלה במניה ממשיכות את המגמה מהשבועות האחרונים, של תנודתיות גבוהה ותגובות חזקות לחדשות בחברות הביומד.

באוגוסט 2007 דיווחה אוביקיור על כישלון הניסוי בתרופה שלה לטיפול בהשמנה בכלל האוכלוסיה, אך ניתוח נוסף של התוצאות גילה פעילות בנשים מתחת לגיל 50. לכן, יצאה החברה לניסוי נוסף בתת-אוכלוסיה זו, כאשר היא מגדילה את מינון התרופה פי שניים באחת מזרועות הטיפול. אוביקיור מעריכה כי תוצאות הניסוי יהיו בידיה תוך שישה חודשים.

התרופה הנמצאת בניסוי מבוססת על מוצר שכבר נמכר באירופה למחלה אחרת, המנייר (סחרחורות), אך בארה"ב הורד מהמדפים בשל חוסר יעילות, למרות פרופיל בטיחות מוצלח. תקוות החברה היא כי אם יתקבלו תוצאות מוצלחות, יהיה די בהן כדי להיכנס לשלב השלישי של הניסויים מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית), וזאת למרות שהניסוי מבוצע באירופה.