הסכם תחת טילים בשווי מיליוני דולרים בין אוניברסיטת בן גוריון ופרימה-פיול האמריקנית

במסגרת ההסכם, יפתחו האוניברסיטה והחברה טכנולוגיות להפקת דלק מאצות, שניתן למיחזור

הסכם לשיתוף פעולה ומתן רישיון לפיתוח טכנולוגיה, נחתם בימים אלה בין חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון וחברת פרימה-פיול (Prima Fuel) האמריקנית. שיתוף הפעולה הרב-שנתי, הנאמד בכמה מיליוני דולרים, מתמקד בפיתוח טכנולוגיות של מיצוי אצות לייצור דלקים שניתן למחזר ומוצרים נלווים.

במסגרת ההסכם, תתבצע עבודת פיתוח משותף במעבדה לביוטכנולוגיה של אצות, ובמכונים לחקר המדבר בקמפוס של האוניברסיטה בשדה בוקר. למעבדה ניסיון בייצור אצות בקנה מידה מסחרי לשווקים של מזון ותוספי מזון. יישום מסחרי זה כולל את אחת ממערכות הפוטו-ביו-ריאקטורים הגדולות בעולם.

חברת פרימה פיול היא בבעלות פרטית בקליפורניה, ועוסקת בתחום הדלקים הביולוגיים. החברה מחזיקה בתשתיות לפיתוח טכנולוגיות בקליפורניה ובאירופה. פרופ' סמי בוסיבא, מנהל המעבדה לביוטכנולוגיה של האצות, שהתמנה לאחרונה לנשיא החברה העולמית לפיקולוגיה (חקר אצות) שימושית של אצות, מאמין כי לשיתוף הפעולה פוטנציאל רב. "חקר אצות נחשב בעבר לשולי, אך העולם נוכח סופסוף בפוטנציאל העצום הטמון בו", הוא אומר.

לדברי ד"ר אורה הורוביץ, סמנכ"לית חברת המסחור של אוניברסיטת בן-גוריון, ניתנו במסגרת ההסכם לפרימה-פיול זכויות בלעדיות לשימוש בטכנולוגיה ובפוטו-ביו-ריאקטורים שפותחו במעבדה לביוטכנולוגיה של האצות, וכן בסלקציה של זנים שנעשתה על ידי הקבוצה. "הסכם זה מנצל את היכולות של המעבדה, לטובת שימושים מסחריים של מוצרי אצות שונים", אמרה הורביץ.