קשת וטדי הפקות שילמו מאות אלפי שקלים לבעל אולפן "כוכב נולד" כדי להמשיך להשתמש בשם התוכנית

בעל האולפן, אילן דנינו: "קשת וטדי התנהלו לאורך כל הדרך בצורה כוחנית, שאין לה בעיה לדרוס אנשים בדרך. אוכיח כי האזרח הקטן יכול להילחם מול דינוזאורים כאלה גדולים - וגם לנצח אותם אם הצדק איתו"

לקראת האביב יציפו את מסך הטלוויזיה הפרומואים לעונה השביעית של "כוכב נולד". אלא שלפני חודשים אחדים, נודע ל-G, נדרשו טדי הפקות והזכיינית קשת לשלם מאות אלפי שקלים לאילן דנינו, כדי שיוכלו להמשיך ולהשתמש במותג החזק של עולם הבידור. זאת, במסגרת הסכם שהצדדים התחייבו לשמור על סודיותו.

דנינו מי? לפני כ-3 שנים נפרש במוסף זה סיפורו של האיש, בעל אולפן הקלטות צנוע ששמו "כוכב נולד". העסק הקטן סיפק אפשרות להקליט שיר באיכות מקצועית, ובמשך השנים גם ארגן תחרויות זמר שביקשו לגלות "כישרונות החבויים בשכונות ובעיירות הפיתוח".

לאחר הצלחת "כוכב נולד" הטלוויזיונית, דנינו זעם על השימוש בשם העסק שלו, ופתח בהליך לרישומו כסימן מסחר על שמו. חודש אחריו הגישו קשת וטדי בקשה דומה. אף שקיומם של האולפנים פורסם במשך השנים בעשרות כתבות וגם בטלוויזיה, טענו השתיים שלא שמעו עליהם. בהליכים בפני רשם הפטנטים התחמקה העדה מטעמן ממתן תשובה לשאלה מי הגה את השם לתוכנית, ונקבע שעדותה "אינה אמינה". גם רוב טענותיהן האחרות של קשת וטדי נדחו, והרשם קבע שבקשתן תיסגר ואילו ההליך בבקשת דנינו יימשך. למרות זאת, קשת וטדי ערערו לעליון, והוסיפו לשדר ביטחון בצדקתן.

בעקבות הפרסום ב-G נכנס לתמונה מייסד האולפנים, מיקי ארז, שטען כי מכר לדנינו רק את מחציתם, ובהציגו את עצמו כבעלים הבלעדי כינה את דנינו "אידיוט, שקרן, רמאי ונוכל". שניהם, עם זאת, היו מאוחדים בכעסם על הזכיינית והמפיקה: דנינו סיפר ש"הם התנהלו לאורך כל הדרך בצורה כוחנית, שאין לה בעיה לדרוס אנשים בדרך. אוכיח שהאזרח הקטן יכול להילחם מול דינוזאורים כאלה גדולים, וגם לנצח אותם אם הצדק איתו". ארז כינה את פעולתן "גזילה לאור היום", וחזה שהן יפתחו במשא ומתן ויצטרכו "לשלם על זה".

הם צדקו: לאחר שטענותיהן בפני רשם הפטנטים נדחו סופית, פתחו קשת וטדי במשא ומתן עם דנינו, שהסתיים לדברי מקורבים בוויתור של דנינו על רישום הסימן על שמו תמורת פיצוי של כ-700-800 אלף שקל (בקשת סירבו להתייחס, בטענה שפרטי ההסכם חסויים). ארז קיבל מדנינו קרוב למחצית מהסכום. מקשת נמסר כי היא וטדי רשמו לאחר מכן את הסימן "כוכב נולד" על שמן, "בהתאם לשימוש הרציף שעושות הללו בסימן מאז 2003".

נראה שהסכסוך דנינו-ארז הציל את קשת ואת טדי מתרחיש שבו היו משלמות הרבה יותר. "מה שהוביל אותי להתפשרות", מודה דנינו, "זה מיקי. אם הוא לא היה מפריע לי, הייתי ממשיך ונאבק, אבל לא רציתי שאחרי זה יבוא החתול ויאכל לי את הגבינה".

כלומר, קשת וטדי הרוויחו מכניסתו לתמונה.

"הוא דפק את עצמו ואותי. אם הייתי לבד הייתי הולך עד הסוף ולא מוותר".