בן אליעזר למקורות: להיערך להתפלת מים בהיקף של 750 מלמ"ק עד 2016

"אם יימשכו שנות הבצורת, נצטרך להתפיל אפילו מיליארד קוב מים" ; מנכ"ל מקורות הציג בפני השר את התוכניות להקמת מערכת ההולכה העתידית, המתווספת אל המוביל הארצי, בהשקעה כוללת של כ-2 מליארד שקל

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

שר התשתית הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, ערך השבוע ישיבה לסיכום שנת פעילות של חברת מקורות והצגת תוכניות לשנת 2009.

מנכ"ל מקורות, עידו רוזוליו, הציג בפני השר את התוכניות להקמת מערכת ההולכה העתידית, המתווספת אל המוביל הארצי, בהשקעה כוללת של כ-2 מליארד שקל.

בן אליעזר הנחה בפגישה את החברה להתכונן לאפשרות של קליטת 750 מלמ"ק מים מותפלים כבר בשנת 2016. "על רקע הבצורת הקשה גם בשנה הנוכחית, ייתכן מאוד שבקרוב נממש את הצעתי, כפי שעברה בממשלה, להגדיל את כמות מי-ים מותפלים מעבר ל-600 מלמ"ק לכדי 750 מלמ"ק. באם הבצורת הקשה תימשך גם בשנים הקרובות, עליכם אף להיערך למצב בו נתפיל בקרוב מיליארד קוב מים".

השבוע ישתתף בן אליעזר בכנס מקדים לפני פרסום מכרז Turn Key לתכנון והקמה של מתקן להתפלת מי-ים באשדוד (100 מלמ"ק בשנה). בן אליעזר התייחס בישיבה להקמת מתקן ההתפלה: "הקמת המתקן היא דוגמא לדרך בה הבירוקרטיה מקלקלת ומפריעה לנו לבצע פרויקטים חשובים לטובת אזרחי ישראל. לולא התערבות אישית שלי בכל סוגיה, והרתמות של ראש הממשלה אהוד אולמרט לפרויקט, היינו עדיין מתעכבים בהוצאת המכרז. במדינה נורמאלית, מתקן כזה כבר היה עומד היום, ומספק 100 מלמ"ק מים, שעל נחיצותם למשק הישראלי אין צורך להרחיב. המתקן הזה יקום במהירות האפשרית כנגד כל הסיכויים וכנגד כל מי שניסה להפריע".

יו"ר מקורות, חזי קוגלר, ציין בישיבה כי החברה ערוכה להגדלת היצע המים בישראל, על-ידי מתקני התפלה או קידוחים נוספים, וכן על-ידי הקמת תשתית להולכת כמויות המים הללו לכל רחבי המדינה.

בן אליעזר סיכם את פעילות החברה, "עשיתם עבודה טובה מאוד במשך השנה האחרונה למען משק המים ואזרחי ישראל. עובדי מקורות הצליחו להוכיח שוב את יכולת הביצוע שלהם, הן בשעת רגיעה והן בשעת לחימה. חברת מקורות רק תתפתח בשנים הקרובות ותניף את דגל טכנולוגיות המים הישראליות בכל רחבי העולם".

הבוקר (ד') השתתף בן אליעזר בכנס ביטחון מים של קבוצת Whitewater Security בתל אביב, "נושא ביטחון המים יתפוס חלק חשוב בשנים הבאות, וחשוב לנו להתעסק בו כשהמלחמה העתידית תהיה מלחמה שתאופיין בטרור ומגה טרור. עלינו להעמיק את הידע בנושא לטובת ישראל ולטובת ייצוא של טכנולוגיות".

בכנס השתתפו מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני ויו"ר הקבוצה, אורי יוגב.