ברני אקלסטון, האיש החזק בפורמולה 1 ומי שמחזיק בזכויות הפרסום של הענף, הבהיר כי היצרניות לא יקבלו בעתיד נתח גדול יותר מההכנסות שמייצרים המירוצים.
הקבוצות קיבלו בשנה האחרונה כ-500 מיליון דולר מפרסום במירוצים, מכירת כרטיסים וזכויות שידור, סכום שמהווה כ-50% מההכנסה השנתית הכוללת של הפורמולה 1 מסעיפים אלו. יתר הכסף מגיע ישירות לאקלסטון ולפירמת CVC Capital Partners, שלה אחוזים בחברה של אקסלטון שמתפעלת את הפורמולה 1.
יתרה מזאת, אקלסטון חושב כי הקבוצות אפילו יצטרכו להתמודד עם קיטון בנתח שלהם מההכנסות. "אנחנו לא צריכים לשלם להן יותר כסף. אם כבר, אנחנו צריכים לשקול לתת להם פחות", אמר האנגלי בן ה-78 לסוכנויות הידיעות. "בימים אותם אני מגדיר 'הזמנים הטובים של פעם', כל מה שהיינו צריכים זה לדבר עם האנשים שמחזיקים בכל הכסף והיינו סוגרים הסכמים... אבל עכשיו? הם באים לדיונים עם עורכי דין ומסאז'יסטים, ואי אפשר לסכם איתם על כלום. הם יכולים לבקש עוד כסף, אבל הם לא יקבלו אותו".
אקלסטון הוסיף כי לדעתו "הקבוצות מתלוננות יותר מדי, ושוכחות שבגלל העבודה הקשה שהשקעתי במשך 30 שנה, הן כל כך עשירות כפי שהן היום".
הירשם לניוזלטר והתראות ספורט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.