אפילו הוליווד לא מחוסנת: ענקית הקולנוע וורנר ברדרס מפטרת 800 עובדים

וורנר ברדרס אנטרטיינמנט, שהפיקה את שובר הקופות הגדול של 2008 - "האביר האפל", מצמצמת 10% מכוח העבודה שלה ; רוב המפוטרים הם עובדים של טכנולוגיית מידע ושירותי תמיכה

ענקית הקולנוע וורנר ברדרס אנטרטיינמנט, שהפיקה את שובר הקופות הגדול של 2008, "האביר האפל" (The Dark Knight), מצמצמת 10% מכוח העבודה שלה, כאשר המיתון מתחיל להרים את ראשו גם בתעשיית הסרטים האמריקנית.

באופן מסורתי, תעשיית הבידור היתה חסינה יחסית ללחצי מיתון, אך כיום פוגעת הירידה בהוצאות הצרכנים גם במכירות של סרטי ה-DVD - מקור ההכנסות הגדול ביותר של הוליווד - ובמכירות הבלו-ריי, פורמט הבידור הביתי של הדור הבא, שעדיין לא המריא. התוצאה היא שהפעם גם האולפנים נאלצים להדק את החגורה.

חברת וורנר מתכננת לפטר כ-800 עובדים, רובם עובדים של טכנולוגיית מידע ושירותי תמיכה.

במכתב לעובדים, כתב יו"ר האולפן, בארי מאייר, שהקיצוצים משקפים "שינויים שנחוצים ליציבות ולצמיחה בהמשך הדרך".

מאייר הסביר לעובדיו כי "השינויים בנוף תעשיית הבידור, הביקוש הצרכני המשתנה והמצב הכללי של הכלכלה השפיעו על חברות ברחבי העולם, ו-וורנר ברדרס אינה חסינה בפני גורמים כאלו". וורנר מתכננת גם להעביר מספר מסוים של מקומות עבודה להודו ולפולין.

הצמצומים באים אחרי שנה של קיצוצי עלויות בוורנר. האולפן-האח, ניו ליין סינמה, מוזג לתוך וורנר, ושני אולפני-נישה, שהתמחו בסרטים מיוחדים יותר, אינדפנדנט פיקצ'רס ופיקצ'רהאוס, נסגרו. וורנר גם הפחיתה באופן דרסטי את מספר הסרטים שהיא מפיקה בשנה, משיא של יותר מ-40 ל-28 בשנת 2008.

וורנר כבשה את פסגת דירוג ההכנסות הקופתיות עם הסרט "האביר האפל", שהכניס קרוב למיליארד דולר ברחבי העולם, אך היה עליה להתחלק ברווחים עם לג'נדרי פיקצ'רס, חברת הפקות שיש לה חוזה למימון משותף של 25 סרטים עם וורנר.