התחזית הקודרת של יו"ר רשות המים: "מקורות המים בירדן יתייבשו תוך 10 שנים"

אורי שני אמר בכנס של מקורות כי הקמת מתקן ההתפלה באשדוד חיונית לאיזון צרכי משק המים ; יו"ר מקורות, אלי רונן: "תוך זמן לא קצר נצטרך להפסיק לשאוב לגמרי מים מהכנרת"

התחזיות הקודרות לעתיד משק המים בארץ נמשכות. "חודש ינואר האחרון שידענו הוא היבש ביותר אי פעם בארץ מבחינת המשקעים, ואנחנו הולכים לקראת הקטנת היצע המים בשנים הקרובות". כך אמר היום יו"ר רשות המים, פרופ' אורי שני, בכנס של חברת מקורות.

שני הזהיר כי לנוכח הירידה בכמות הגשמים, קיים חשש להתייבשות מקורות המים בירדן עד לסוף העשור הבא. "אנו צופים שמקורות המים מהירדן יתבטלו עד שנת 2020. גם במדינות אחרות במזרח התיכון מצוקת המים צפויה להחמיר. מקורות הפרת והחידקל ירדו בספיקה שלהם לשליש והמשמעות לאזור תהיה אדירה".

שני ציין כי איזון משק המים בישראל תלוי מאוד בביצוע מהיר של הפרויקט להקמת מתקן ההתפלה באשדוד, "אנו חייבים לגמור את הפרויקט כבר לקראת סוף שנת 2011, ואם תצליחו להקימו עוד לפני - זה יהיה עוד יותר טוב", אמר שני לראשי מקורות, היו"ר אלי רונן והמנכ"ל עידו רוזוליו.

כפי שפורסם אתמול, בעקבות החורף השחון, חברת מקורות הפסיקה בימים האחרונים את השאיבה מהכנרת בשל ירידת המפלס לאזור הקו השחור. על רקע הפסקת השאיבה, דורש שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, להגדיל את היקף ההתפלה לכ-750 מיליון קוב בשנת 2016.

רונן ציין בכנסכי "לא הפסקנו לשאוב מים בגלל הירידה במפלס אלא בשל עבודות תשתית, אבל אנחנו בהחלט מתקרבים לנקודת האפס, ובתוך זמן לא קצר נצטרך להפסיק לשאוב לגמרי מים מהכנרת".

[הרשמה לניוזלטר סביבה]