אופ"א רוצה לקבוע רף מקסימלי להוצאות בחלון ההעברות

הגישה הצעה להתאחדות המועדונים האירופיים (ECA) לפיה הקבוצות יוכלו לבזבז רק עד מחצית מההכנסות השנתיות שלהן בחלון ההעברות, כשהכסף שמגיע מהבעלים לא יחשב להכנסה

התאחדות הכדורגל האירופאית (אופ"א) החלה בשיחות עם המועדונים הבכירים ביבשת על קביעת רף מקסימלי להוצאות על רכש בחלון ההעברות. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. גורם בכיר באופ"א אמר לסוכנות כי "אנחנו דנים עם התאחדות המועדונים האירופיים (ECA) באפשרות שהקבוצות יוכלו לבזבז רק עד מחצית מההכנסות השנתיות שלהן בחלון העברות".

על פי ההצעה שהגישו באופ"א ל-ECA, הכנסות של קבוצה יחשבו רק לכאלה שמגיעות ממכירת כרטיסים, ספונסרים, מרצ'נדייז והסכמי שידור. מכאן שהכסף שמזרמים הבעלים לא יחשב להכנסה של הקבוצה, ועל כן הסכום שעל פיו יחושב הרף המקסימלי יתבסס רק על הכנסות תפעוליות של המועדון. אם תתקבל הצעת אופ"א, צפויים המועדונים להקטין באופן משמעותי את הסכומים שהם יוציאו בחלון ההעברות שמסתיים מדי שנה בחודש פברואר.

"אנחנו כרגע רק בשלב מקדים של הדיונים", אמר גורם בכיר ב-ECA לרויטרס, "אולם במועדונים כבר מבינים שאי אפשר להמשיך עוד הרבה זמן עם התופעה לפיה הם מוציאים עשרות מיליוני אירו בחלון ההעברות".